کد خبر: ۶۴۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

معاون وزیر خارجه آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ هستیم

معاون وزیر خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی در اسرع وقت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به زودی پاسخی از سوی پیونگ‌یانگ دریافت کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کریستوفر فورد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و خلع سلاح هسته‌ای در پنجاهمین سالگرد معاهده عدم تولید و تکثیر تسلیحات اتمی(ان پی تی) گفت: از نظر وزارت خارجه آمریکا ما آماده و خواهان آغاز مذاکرات در سطح کاری با کره شمالی هستیم تا تعهدات اعلام شده در نشست سنگاپور اجرایی شده و به ما امکان داده شود در جهت آغاز چانه‌زنی برای یافتن راه حلی که تمامی مقام‌های عالی ما از جمله رئیس‌جمهور ترامپ از آن صحبت کرده‌اند، حرکت کنیم.

معاون وزیر خارجه آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ هستیم

به رغم سه دور نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی مذاکرات خلع سلاح میان دو کشور به دلیل اختلافات بر سر میزان خلع سلاح کره شمالی و پذیرش واشنگتن برای یک سال متوقف مانده است.

فورد تاکید کرد: ما برای این منظور آماده‌ایم و امیدواریم از سوی کره شمالی پاسخی دریافت کنیم و در اسرع وقت به سمت جلو حرکت کنیم.

او همچنین بر تعهد دولت ترامپ به توافقش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد و گفت: به شما اطمینان می‌دهم که ما آماده و حاضر برای تلاش در جهت تعهدات اعلام شده در سنگاپور و رساندن آنها به واقعیت در اسرع وقت هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین