کد خبر: ۶۴۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

نامه‌نگاری رهبران دو کره درباره کرونا

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور و رهبر کره شمالی در خصوص مساله شیوع ویروس کُرونای جدید با یکدیگر نامه‌نگاری کرده‌اند.
نامه‌نگاری رهبران دو کره درباره کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

 دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نامه خود به مون جائه این به ابراز حمایت و دلگرمی خود به سئول در خصوص بحران مقابله با ویروس کرونای جدید پرداخته و این رئیس جمهوری کره جنوبی نیز متقابلا پاسخ نامه وی را داده و از او تشکر کرده است.

به گزارش پایگاه کی.بی.اس، این اولین مورد از نامه نگاری بین این دو رهبر طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

ماه اکتبر گذشته نیز کیم جونگ اون در نامه‌ای به رئیس جمهوری کره جنوبی درگذشت مادر وی را تسلیت گفت و در عین حال مون جائه این نیز طی یک نامه از این رهبر کره شمالی برای شرکت در اجلاس ویژه کره جنوبی-آسه‌آن در ماه نوامبر دعوت کرد.

یون دو هان، مسؤول روابط عمومی ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت، کیم جونگ اون در نامه خود به مون جائه این، تاکید کرده که به قابلیت کره جنوبی برای غلبه بر ویروس کرونای جدید ایمان داشته و در عین حال عنوان کرد که نگران سلامت رئیس جمهوری کره جنوبی است.

یون ادامه داد، رهبر کره شمالی همچنین تصریح کرده که بی‌سر و صدا از مبارزه کره جنوبی با ویروس COVID-۱۹ حمایت کرده و دوستی و اعتمادش به مون جائه این را نشان داده است.

این در حالی است که اخیرا کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی طی بیانیه‌ای شدیدا از دولت سئول انتقاد کرده بود.

این دو اقدام متناقض کره شمالی در قبال کره جنوبی باعث تعجب کارشناسان شده است.

برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که مساله شیوع ویروس کرونا در کره شمالی احتمالا جدی است.

برخی دیگر نیز گفته‌اند که انتقادهای خواهر رهبر کره شمالی مربوط به رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا بوده در حالی نامه رهبر کره شمالی مربوط به مساله ویروس کروناست و این دو از یکدیگر مجزا هستند. در عین حال کره شمالی فاش کرده که ۷۰۰۰ نفر در این کشور در قرنطینه قرار گرفته‌اند اما مدعی شده که هنوز این کشور موردی از آلودگی به ویروس کرونا ندارد.

برخی ناظران می‌گویند که کره شمالی احتمالا اکنون دارد برای مهار این ویروس مبارزه می‌کند و با توجه به اینکه هیچ گونه حمایت بین‌المللی در این خصوص روانه کره شمالی نمی‌شود، این کشور احتمالا طی نامه‌نگاری‌ها با کره جنوبی به دنبال همکاری دوجانبه در حوزه تلاش‌ها برای قرنطینه است.

در صورتی که چنین همکاری رخ دهد این موضوع ممکن است بن بست فعلی را در روابط بین دو کره رفع کند.

با این حال دولت سئول همچنین محتاط است. وزارت اتحاد مجدد در دولت کره جنوبی اعلام کرده که نظر مثبتی نسبت به نامه کیم جونگ اون دارد اما از بابت تفسیرهای غلط از این نامه هشدار داده است.

این وزارتخانه عنوان کرد، کره شمالی هیچ‌گونه درخواستی برای دریافت حمایت به منظور در قرنطینه قرار دادن افراد مطرح نساخته و هیچ‌گونه بحث دقیقی نیز در خصوص چنین همکاری وجود نداشته است.

این وزارتخانه افزود، دولت کره جنوبی تصمیمات خود را با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات از جمله وضعیت داخلی و کلیت وضعیت امور شبه جزیره کره اتخاذ می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین