کد خبر: ۶۴۰۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
روزانه نیمی از بازار باید تعطیل شود

ممنوعیت ورود گردشگران به استان کرمان

استاندار کرمان گفت: طبق تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا، ورود گردشگران به تمام نقاط استان بویژه در بخش شهداد ممنوع است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد فدایی امروز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه در نهمین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: یکی از مصوبات مهم ستاد استانی در جلسه هشتم بحث رسیدگی به مشکلات بهداشتی حاشیه شهر کرمان بود که در خصوص لزوم آبرسانی سیار به مناطق حاشیه ای، شرکت آبفا با نظارت فرمانداری باید حتی با اجاره تانکر، آبرسانی را به مردم انجام دهد و هیچ بهانه ای در این خصوص قابل قبول نیست.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم جمع آوری سگ های ولگرد و نیز جمع آوری زباله های شهرک های حاشیه شهر کرمان اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری این مناطق گزارشاتی در این خصوص ارائه کردند و قرار شد با همکاری این دفاتر تسهیلگری و شهرداری، شرکت های مسئول و ساعت جمع آوری زباله به مردم این مناطق اعلام و زباله ها به موقع جمع شوند و در مورد سگ های ولگرد نیز قرار شد هر کدام از دستگاه ها با همکاری شهرداری به وظایف خود عمل کنند.

ممنوعیت ورود گردشگران به استان کرمان

وی با اشاره به مصوبات ستاد استانی برای فعال نمودن واحدهای تولیدی استان برای تولید ماسک و الکل تصریح کرد: طبق مصوبات جلسه هشتم ستاد قرار بود روزانه ۲۰ هزار ماسک در استان تولید شود که در این خصوص سازمان صمت با برخی شرکت های داخل استان مذاکراتی داشته است و نمونه های اولیه ماسک نیز تولید شده که منتظر تأیید دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به ۶ هزار لیتر الکل مورد نیاز روزانه استان برای تولید مواد ضد عفونی کننده گفت: در جلسه امروز ستاد مقرر شد ظرفیت تولیدی شرکت شبنم تا سقف سه هزار لیتر روزانه افزایش یابد و از امروز الکل مورد نیاز بصورت ۷۰ درصد تولید شود و در خصوص سه هزار لیتر دیگر نیز مسئولین موظف به پیگیری درباره شیوه های تأمین شدند.

فدایی بیان کرد: در مورد تنظیم بازار و اصناف برای کاهش تراکم جمعیتی قرار شد ۱۲ اتحادیه صنفی که فعالیت آن ها مورد نیاز روزمره مردم است این اصناف هر روز فعال باشند و در صورت لزوم برای ساعات کار آن ها برنامه ریزی شود و در مورد ۵۶ اتحادیه دیگر نیز قرار شد به نحوی برنامه ریزی شود تا هر روز در تمام شهر حداکثر ۵۰ درصد مغازه های این صنوف فعال باشند.

استاندار کرمان با تأکید بر تعطیلی گیم نت ها تا اطلاع ثانوی در سراسر استان افزود: انتظار ما این است که فروشگاه های زنجیره ای و سایر واحدهای صنفی استان از امکانات فروش تلفنی و اینترنتی برای کاهش حضور مردم در سطح شهر استفاده کنند. البته مصوبات این ستاد به تمامی اصناف فعال در فروشگاه های زنجیره ای نیز مرتبط است و آن ها نیز موظف به تبعیت از تعطیلی ها هستند.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود گردشگران و افراد غیر بومی به استان گفت: طبق جلسه ستاد استانی از ورود گردشگران به هر بهانه ای به تمام بخش های شهر کرمان جلوگیری می شود و مراکز اقامتی و گردشگری نیز تعطیل هستند و با استانداری خراسان جنوبی برای جلوگیری از ورود مسافرین از مسیر نهبندان به بخش شهداد هماهنگی خواهد شد.

فدایی با انتقاد از ورود گردشگران در این شرایط به بخش شهداد تصریح کرد: گزارشاتی در این خصوص به استانداری رسیده است و در ستاد استانی مقرر شد بخشداران ماهان، راین، بخشداد و گلباف باید ورودی های تحت نظارت خود را کنترل کنند تا گردشگری وارد نشود و بنگاه های املاک نیز از هرگونه اجاره، رهن و فروش ملک به افراد غیر بومی منع شده اند همچنین هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نیز در تمامی ورودی های استان مقرر هستند و موارد مشکوک را کنترل می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین