کد خبر: ۶۴۰۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

عفو بین‌الملل در انتقاد از حاکم دوبی: آدم‌ربایی و رفتار غیرانسانی مساله خانوادگی نیست

عفو بین‌الملل با انتقاد از اظهارات محمد بن راشد، حاکم دوبی که گفته بود حبس کردن دخترش مساله خانوادگی است، تاکید کرد: آدم‌ربایی و رفتار غیرانسانی که دولت مجاز به آن شده، مساله خانوادگی نیست.
عفو بین‌الملل در انتقاد از حاکم دوبی: آدم‌ربایی و رفتار غیرانسانی مساله خانوادگی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این سازمان در توییتی تاکید کرد: اقدام بن راشد در واقع نقض آشکار حقوق بشر و موجب نگرانی بین‌المللی است.

همچنین عفو بین‌الملل تاکید کرد: حکم دادگاه عالی انگلیس درباره اقدام حاکم دوبی در حبس دخترش گامی به سوی اجرای عدالت است.

لین معلوف، مدیر پژوهش‌های خاورمیانه این سازمان در واکنش به حکم دادگاه یاد شده، اظهار کرد: بن راشد دخترش لطیفه را حبس و با او بدرفتاری کرده است.

معلوف گفت: این حکم همان اقدامی است که انتظار می‌رفت جهت برقراری عدالت در حق لطیفه که از حدود دو سال قبل تاکنون حبس و از دنیای بیرون دور نگه داشته شده، اجرا شود. دوبی و امارات اکنون باید به لطیفه اجازه دهند آزادانه صحبت و سفر کند و اگر تمایل دارد، درخواست پناهندگی بدهد.

این مسؤول عفو بین‌الملل افزود: بن راشد در طول جلسه محاکمه بر این نکته تاکید داشت که این موضوعی خانوادگی و خصوصی است اما آدم‌ربایی و بدرفتاری که دولت به خود اجازه می‌دهد، انجام دهد، مساله خانوادگی نبوده و نقض آشکار حقوق بشر و عامل یک نگرانی بین‌المللی است.

وی افزود: قانون فدرال امارات زنان را از حمایت محروم کرده و آنها را ضعیف نگه می‌دارد به همین دلیل بسیاری از آنها در معرض آزار و اذیت مردان خانواده خود قرار می‌گیرند.

در حکم صادر شده از سوی مرکز امور خانواده دیوان کیفری بین‌الملل، نتایجی که عفو بین‌الملل در خصوص ربوده شدن لطیفه و حبس و بدرفتاری با او به دست آورده، تایید شدند.

لطیفه، دختر بن راشد دوبار اقدام به فرار از خانواده کرد که هر دو بار موفق نشد، بن راشد او را پس از فرار ناموفق‌اش در سال ۲۰۰۲ به مدت سه سال حبس کرد. بار دوم نیز لطیفه در مارس ۲۰۱۸ در ساحل اقیانوس هند ربوده شده و با زور به دوبی بازگردانده شد و از آن زمان تاکنون در حبس خانگی است.

عفو بین‌الملل تحقیقی در این خصوص را آغاز کرده و گزارشی را بر اساس شواهد و گزارش‌های گرفته شده از آنهایی که در آب‌های بین‌المللی سوار بر قایق نوسترومو بودند، منتشر کرد. این همان قایقی است که لطیفه در جریان فرار دوم خود از امارات در آن بازداشت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین