کد خبر: ۶۴۰۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

زنان باردار چی بخوردند، چی نخورند؟

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و متخصص طب ایرانی سنتی اظهار کرد: در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی‌ها مانند مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، بادام و انار میخوش به مادران باردار برای حفظ جنین و جلوگیری از سقط توصیه می‌شود.
زنان باردار چی بخوردند، چی نخورند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «سیدکاظم کاظمینی» با بیان این که در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی، معده ضعیف و قدرت هضم کاهش می‌یابد، اظهار کرد: عوارضی همچون ویار بارداری، سوزش سر دل، ریفلاکس و تمایل به خوردن مواد غیرغذایی مانند خاک، افزایش می‌یابد.

وی در این رابطه توصیه کرد: در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی‌ها مانند مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، بادام و انار میخوش به مادران باردار توصیه می‌شود چرا که این مواد در عین داشتن هضم راحت، مقوی معده بوده و باعث برطرف شدن‌ ویار بارداری می‌شوند، از طرفی حافظ جنین بوده و از سقط جلوگیری می‌کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: مصرف غذاهایی با هضم راحت و سریع که در طب سنتی تحت عنوان غذاهای لطیف از آن‌ها نام برده می‌شود همچون گوشت بره، بزغاله و پرندگان کوچک مانند مرغ، کبک و بلدرچین نیز برای دوران بارداری توصیه می‌شود.

وی در رابطه با منع غذایی مادران باردار هم تصریح کرد: مادران باردار باید از مصرف مواد بسیار سرد مانند آب یخ و یخ و همچنین موادغذایی بسیار شیرین و چرب، پرهیز و مواد غذایی مانند سرکه، لوبیا، باقالی، نخود، کنجد، کرفس، ترب، سیر و پیاز خام را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

این متخصص طب ایرانی سنتی با بیان این که در طب سنتی زنان باردار باید از مصرف غذاهای تند و تلخ همچون فلفل، دار فلفل، زیتون خام و سبزیجاتی مانند رازیانه، شنبلیله، یونجه، گل ختمی و گل پنیرک خودداری کنند، گفت: این مواد غذایی می‌توانند برای مادر و جنین عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین