کد خبر: ۶۴۰۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

ایالت سرنوشت ساز برای سندرز

ششمین دور از انتخابات مقدماتی درون حزبی نامزدهای حزب دموکرات قرار است امروز در دومین «سه شنبه بزرگ» در ۶ ایالت برگزار شود. پیروزی در ایالت میشیگان با توجه به آرای بالای «هیات نمایندگان» در این منطقه، برای برنی سندرز سرنوشت ساز است.
ایالت سرنوشت ساز برای سندرز
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای نشریه آمریکایی «تایم» (TIME) روز سه شنبه در تحلیلی نوشت: در این دور از انتخابات مقدماتی درون حزبی قرار است ۳۵۲ آرا هیات نمایندگان میان نامزدهای باقیمانده از حزب دموکرات به رقابت گذارده شود.

به نوشته این هفته نامه، سناتور ایالت ورمونت نه تنها نیاز به ۱۲۵ آرا هیات نمایندگان ایالت میشیگان دارد بلکه توانسته بود در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون رقیب هم حزبی خود را در این ایالت شکست دهد.

سندرز در انتخابات مقدماتی درون حزبی که هشتم مارس ۲۰۱۶ (۱۸ اسفند ۱۳۹۴) در ایالت میشگان برگزار شد، توانست با کسب ۴۹.۸ درصد در برابر ۴۸.۲۶ درصد آرای هیلاری کلینتون، رقیب هم حزبی خود را شکست دهد.

رسیدن تا حدنصاب ۱۹۹۱ رای هیات نمایندگان

اکنون با توجه به آنکه جو بایدن تا این مرحله از انتخابات مقدماتی توانسته است ۶۶۴ آرا هیات نمایندگان را به دست آورد و از آنجایی که برای پیروزی در این دور از رقابت ها نیاز به کسب یکهزار و ۹۹۱ رای هیات نمایندگان است، او به ۳۲۷ رای دیگر نیاز دارد.

اما سندرز تاکنون ۵۷۳ آرا هیات نمایندگان را کسب کرده و برای رسیدن به این امتیاز، ۴۱۸رای دیگر نیاز دارد؛ بنابراین پیروزی در این مرحله بویژه در ایالت میشیگان در ادامه برایش حائز اهمیت است.

«تی جی بچولز» (TJ Bucholz) استراتژیست دموکرات ها در این باره به مجله آمریکایی تایم گفت: چنانچه سندرز در ایالت میشیگان به رقیب خود ببازد، نشانه ای از شکست خوردن کارزار انتخاباتی او خواهد بود.

باقی ماندن ۳ نامزد دموکرات

تا این مرحله از انتخابات درون حزبی، از مجموع ۲۹ نامزد حزب دموکرات در این دور ازانتخابات ریاست جمهوری آمریکا فقط سه نامزد باقی مانده‌اند؛ جو بایدن، برنی سندرز و تولسی گابرد (Tulsi Gabbard) نماینده ایالت هاوایی. گابرد تاکنون با کسب نزدیک به ۲ رای هیات نمایندگان، شانسی در کورس رقابت با دو نامزد نخست ندارد.

پیشتازی بایدن در نظرسنجی ایالت میشیگان

در آستانه برگزاری دومین سه‌شنبه بزرگ در آمریکا، نظرسنجی‌ها حکایت از پیش تازی بایدن نسبت به رقیب اصلی خود، سندرز دارد.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط موسسه پژوهشی «میشل - Mitchell research & communication » بایدن در ایالت میشیگان با اختلاف ۲۱ درصد از سندرز پیشتاز است.

همچنین بایدن در نظرسنجی پیش از انتخابات درون حزبی در ایالت میشیگان، ۵۴ درصد آرا و سندرز نیز ۳۳ درصد آرا را کسب کردند.

در انتخابات ۲۰ اسفند، ایالت‌های واشنگتن (۸۹)، آیدهو(۲۰)، می‌سی‌سی‌پی(۳۶)، میسوری (۶۸)و داکوتای شمالی(۱۴) آرا هیات نمایندگان را دارند که این سه نامزد باقیمانده برای کسب آن به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات مقدماتی
انتخابات مقدماتی در آمریکا که نزدیک به پنج ماه زمان می‌برد، از این نظر برگزار می‌شود تا شمار نامزدها پیش از برگزاری انتخابات سراسری محدود شود؛ این انتخابات بعنوان ابزاری برای احزاب سیاسی در آمریکا با هدف دست یافتن به یک وحدت نظر روی یک نامزد پیش از انتخابات است.

انتخابات مقدماتی آمریکا در برگیرنده دو نوع انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست که در ابتدا انتخابات با عنوان انجمن‌های حزبی (Caucus) و در پایان تشکلات حزبی برای دست یافتن به وحدت نظر و انتخاب نامزد نهایی خود در همایش حزبی- سیاسی (Political convention) که به نشست گزینش نامزد نیز شهره است، برگزار می‌شود.

طبق بند دوم قانون اساسی آمریکا، فردی که قرار است نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود باید زاده خاک آمریکا، حداقل ۳۵ سال و دست‌کم ۱۴ سال در آمریکا اقامت داشته باشد.

برگزاری همایش حزبی
پس از پایان یافتن انتخابات مقدماتی که به مدت پنج ماه از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ تا ژوئن ادامه می‌یابد، هریک از احزاب همایش حزبی خود را برای تعیین نامزد نهایی برگزار می‌کند.

حزب دموکرات همایش حزبی خود را بین ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۳ تا ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹) در شهر میلواکی ایالت ویساکنسین برگزار می‌کند؛ البته دیگر شهرهای هوستون، تگزاس، میامی و فلوریدا نیز برای این منظور در نظرگرفته شده است.

حزب جمهوریخواه نیز همایش حزبی خود را قرار است در شهر شارلوت (Charlotte) در ایالت کارولینای جنوبی بین ۲۴ تا ۲۷ ماه اوت (۳تا۶ شهریور ۱۳۹۹) برگزار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
1
خدا کنه برنی سندرز پیروز بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین