کد خبر: ۶۴۱۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

ماجرای فرار بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان ۲۲ بهمن خواف

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: دو روز پیش فردی با علائم و خوداظهاری ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کند و بستری می‌شود، اما روز بعد از بستری، این بیمار به همراه برادرش از بیمارستان فرار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی افکار، مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: این بیمار مدعی شد که چندی قبل از قم به خراسان رضوی آمده و به بیمارستانی در مشهد مراجعه کرده و علائم کرونا را داشته و برای مداوا به شهرستان خواف آمده است.

وی ادامه داد: همکاران ما در بیمارستان از فرد مذکور آزمایش می‌گیرند و پس از نمونه‌گیری، او را بستری می‌کنند.

ماجرای فرار بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان ۲۲ بهمن خواف

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: برادر این بیمار که خودش نیز روز گذشته در بیمارستان بستری بود و به دلیل نتیجه منفی آزمایش‌هایش مرخص شده بود، دوباره به بیمارستان می‌آید و گویا آن‌ها با سر و صدا و آسیب زدن به بخش از بیمارستان متواری می‌شوند.

افکار ادامه داد: این دو نفر در بخش مربوط به بیماران کرونا را می‌شکنند و با ایجاد وحشت در بین کادر درمانی، خارج می‌شوند و سایر کارکنان نیز به دلیل اینکه بیمار مشکوک به کرونا بوده از نزدیک شدن به او پرهیز می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف افزود: پس از این رخداد، موضوع بلافاصله به نیروهای انتظامی گزارش و تلاش آن‌ها برای یافتن بیمار آغاز شد. رصدهای نیروی انتظامی نشان داد که این بیمار از شهرستان خواف خارج شده بود.

افکار ادامه داد: دیشب نیز نتیجه آزمایش‌های ابتلای بیمار متواری از سوی مرکز استان منفی اعلام شد و فرار این فرد بیهوده بود.

وی گفت: بیماران مشکوک در هر شهرستان در همان محل سکونت پذیرش می‌شوند و آزمایش‌های همه شهرستان‌ها به مشهد ارسال می‌شود و مرکز استان نظرن‌هایی را می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: برای پیشگیری از تکرار چنین اتفاقی، نیروی انتظامی از امروز با شبکه بهداشت و درمان همکاری می‌کند و چند مامور انتظامی در بیمارستان مستقر می‌شوند.

افکار ادامه داد: تا صبح امروز بیماری با نتیجه مثبت به کرونا در خواف نداریم، اما با این حال از مردم می‌خواهیم با حفظ آرامش، اصول بهداشت فردی و در خانه ماندن را رعایت کنند.

او گفت: این اتفاق ناشی از توهم و ترس بیمار از کرونا بوده و به مردم پیشنهاد می‌شود چنانچه علائم مشکوک به کرونا داشتند، نترسند و به بیمارستان مراجعه کنند تا تست گرفته شود و به فرض مثبت بودن تست، می‌توانند در منزل قرنطینه و درمان شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین