کد خبر: ۶۴۱۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

نهاوندیان: کرونا نباید مانع تجارت شود

معاون اقتصادی رییس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: با وجود شرایط تحریم های ظالمانه، نباید اجازه دهیم شیوع ویروس کرونا مانع همکاریهای دو جانبه تجاری با کشورهای همسایه شود.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد نهاوندیان» افزود: به دنبال مطرح شدن شیوع ویروس کرونا لازم بود که نسبت به تبعات اقتصادی آن بررسی‌ها و تدابیر لازم با فوریت اتخاذ شود، در این راستا کارگروهی متشکل از مسئولان و روسای اتاق های بازرگانی با مشورت بخش خصوصی در کنار دولت شکل گرفت.

وی یادآورشد: در این کارگروه پیشنهادهایی در رابطه با شناسایی آن بخش از فعالیت‌های اقتصادی که بیشترین آسیب‌ را دیده اند احصاء و آثار و تبعات ناشی از شیوع این بیماری روی این مشاغل مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.

نهاوندیان: کرونا نباید مانع تجارت شود

معاون اقتصادی رییس جمهوری توضیح داد: در این شرایط وضعیت برخی از مشاغل که در شب عید بازار خود را از دست دادند، از قبیل کسبه لباس فروش ها، وسایل منزل، مراکز تامین مواد غذایی، حمل ونقل درون و برون شهری و برخی از فعالیت های دیگر اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

نهاوندیان ادامه داد: به دنبال شناسایی این مشاغل لازم بود که مهلت‌هایی در رابطه با تسهیلات بانکی و پرداخت مالیات به این مشاغل ارایه تا با حفظ الویت اشتغال در کشور، این مشاغل نیروی کار خود را آنهم در روزهای پایانی سال رها نکنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۵ جلسه مصوباتی آماده شده است،افزود: روز یکشنبه آینده ستاد اقتصادی دولت در حضور رییس جمهوری و روسای اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد تا با بررسی این مصوبات و اجرایی شدن آنها بتوانیم فضای عمومی کشور را به طرف عادی شدن وضعیت اقتصادی سوق دهیم.

نهاوندیان با بیان اینکه در راستا مقابله با ویروس کرونا حفظ جان مردم اولویت اصلی ما است، افزود: برای کاهش هراس شیوع ویروس کرونا، مسلط شدن بر شرایط موجود و حفظ تولید واشتغال اولویت مهم ما است تا همچنان تولید در کشور جریان داشته باشد و پیش بینی ما این است که با اجرای پروتکل های بهداشتی به تدریج شرایط موجود به وضعیت خوب اقتصادی برگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین