کد خبر: ۶۴۱۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲

بازنشستگان نیویورکی ایران را تحریم می‌کنند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای شورای شهر نیویورک در تلاش برای تصویب طرحی هستند که صندوق‌های اندوخته بازنشستگی در این ایالت را از هرگونه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نفتی طرف‌ قراداد با ایران منع می‌کند.

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌سان» انتظار می‌رود اعضای نزدیک به یک لابی طرفدار اسرائیل در شورای شهر نیویورک روز چهارشنبه پیش‌نویس این قانون را برای تصویب به رای‌گیری بگذارند.

در بیانیه‌‌ای ضدایرانی که روز سه‌شنبه از سوی جیمز آدو طراح این قانون منتشر شد آمده است :«حکومت ایران همدست شورشیانی است که زنان و مردان آمریکایی در عراق را به قتل می رسانند. پرزیدنت احمدی‌نژاد ریاست دولتی را بر عهده گرفته که سابقه کاملا مشخصی در گفتارها و رفتارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی از خود به‌جای گذاشته‌است».

آنگونه که در گزارش روزنامه نیویورک‌سان آمده بیش از یکصد میلیارد دلار از مجموع 250 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صندوق اندوخته بازنشستگی ایالت نیویورک صرف خرید سهام شرکت‌هایی شده که مستقیم یا غیر مستقیم شریک تجاری ایران هستند. به ادعای جوئل ریورا یکی دیگر از حامیان تصویب این قانون منع سرمایه‌گذاری در ایران به افزایش امنیت ملی در آمریکا کمک می‌کند «زیرا ایران یکی از حامیان اصلی گروه‌های ضدآمریکایی است».

ماه گذشته ویلیام تامپسون معاون رئیس شورای شهر نیویورک با ارسال نامه‌ای برای هشت کمپانی نفتی سرمایه‌گذار در ایران از آنان خواسته بود تا ادامه فعالیت در صنایع نفت و گاز کشورمان را متوقف ساخته و یا ریسک ناشی از نپذیرفتن این درخواست را قبول کنند. تامپسون به‌طور مشخص تهدید کرده‌بود که ادامه تجارت با ایران به این امر منجر می‌شود که صندوق اندوخته بازنشستگی نیویورک کلیه ارتباطات مالی خود را با این شرکت‌ها قطع کند.

گفتنی است پیش از این صندوق‌های اندوخته بازنشستگی در چند ایالت دیگر آمریکا مانند کالیفرنیا، ایلی‌نویز و واشنگتن نیز به دلیل قوانین منع سرمایه‌گذاری ایالتی مجبور به قطع روابط تجاری خود با شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران شده‌بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین