کد خبر: ۶۴۱۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۰

خشم پرز از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات ضدایرانی خود گفته‌است که ادامه سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در میادین نفتی ایران رهبران این کشور را به این «نتیجه‌گیری نادرست» سوق می‌دهد که برنامه هسته‌ای شان از نوعی حمایت بین‌المللی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، شیمون‌پرز روز سه‌شنبه در حاشیه ملاقات با رنه وان‌در لیندن رئیس پارلمان اروپا در تل‌آویو سخن می‌گفت در اظهاراتی مداخله‌جویانه خاطرنشان ساخت: «ممکن است کشورهای اروپایی صرفا به دلایل تجاری و یا حتی انسان‌دوستانه بخواهند ده میلیارد دلار در میادین نفتی ایران سرمایه‌گذاری کنند، ولی آنچه رهبران ایران از اقدام اروپا برداشت می‌کنند این‌است که یک حمایت روشن بین‌المللی از سیاست‌های جاری‌شان وجود دارد».

شیمون پرز در ادامه از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا جبهه مشترکی در برابر جاه‌طلبی هسته‌ای ایران تشکیل دهند و ابراز عقیده کرد: «لیبی، اوکراین، آفریقای جنوبی و کره‌شمالی نیز تنها به سبب فشارهای یکپارچه بین‌المللی مجبور به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌شان شدند».

ر ئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که اگر تهران بتواند سیاست‌های کنونی خود را ادامه دهد آینده اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه به خطر خواهد افتاد.

گفتنی است رژیم صهیونیستی تاکنون مشارکت فعالی در برنامه‌های کاخ سفید برای تشویق کشورهای اروپایی و آسیایی به قطع ارتباطات مالی‌شان با ایران ایفاء کرده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین