کد خبر: ۶۴۱۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

تولید الکل در ایران آزاد شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام کرد که تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان صمت نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین مدرس خیابانی با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور اعلام کرد: تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند اخذ هیچ‌گونه مجوزی از سازمان‌های صمت نیست.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان‌پذیر است.

تولید الکل در ایران آزاد شد

بدیهی است الکل تولیدشده در این واحدها، صرفاً براساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استانها، بین مراکز تولیدکننده ژل ضدعفونی‌کننده توزیع خواهد شد.

همچنین اعلام شد که با موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.

همچنین با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترخیص محموله های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز جهت مقابله با شیوع ویروس کورنا در کمترین زمان(حداکثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص گردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین