کد خبر: ۶۴۱۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

آغاز بارندگی در کشور از امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب‌وهوایی کشور طی پنج روز آینده، از ورود یک سامانه بارشی به کشور از ظهر امروز(۲۳ اسفندماه) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۲۳ اسفندماه) سامانه بارشی وارد کشور شده است و از اواخر این روز و روز شنبه (۲۴ اسفندماه) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال خلیج فارس، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز شنبه (۲۴ اسفندماه) در برخی نقاط استان‌های خوزستان و ایلام پدیده خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست همچنین در روز یکشنبه (۲۵ اسفندماه) در غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکز و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

آغاز بارندگی در کشور از امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ اسفندماه) در نوار شمالی کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه در روز دوشنبه در نواحی مرکزی و شرقی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد. در عین حال شمال خلیج فارس نیز در روز شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی پایتخت در دوروز آینده گفت: در روز شنبه (۲۴ اسفندماه) آسمان تهران نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۰ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه (۲۵ اسفند ماه) آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌ پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۷ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین