کد خبر: ۶۴۱۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

شبکه ۵G ایمن است؛ خیالتان راحت

کمیسیون بین‌المللی حفاظت از اشعه‌های غیر یونیزه با به روز رسانی دستورالعملهای خود اعلام کرد که شبکه ۵G از ایمنی کافی برخوردار بوده و به سلامت انسان آسیبی وارد نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در یک سال اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول های تکنولوژی برای توسعه فناوری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه شدت گرفته و هر یک از آنها در تلاشند با همکاری یکدیگر مناطق مختلف جهان را تحت پوشش نسل پنجم و پرسرعت شبکه اینترنت همراه قرار دهند. این در حالیست که گزارش‌های متعددی از سوی جامعه بین المللی و دانشمندان فعال در حوزه فناوری منتشر شده است که به تشریح دقیق جزئیات و علت و بررسی معایب و مضرات راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه پرداخته‌اند.

در این گزارش‌ها دانشمندان از تمامی دولت‌های جهان درخواست و تقاضا کرده بودند که هر چه سریع‌تر اقدامات لازم به منظور جلوگیری از توسعه و راه اندازی شبکه ۵G را انجام دهند؛ چرا که این شبکه خطرات و تهدیدات جدی برای سلامتی شهروندان کشورهای مختلف ایجاد خواهد کرد.

شبکه ۵G ایمن است؛ خیالتان راحت

آنها بر این باور بودند که شبکه ۵G برای بسیاری از شرکت های مخابراتی و کشورهایی که با آنها قرارداد بسته‌اند، سودآوری بسیار بالایی دارد و حتی در صورتی که برای سلامت انسان و محیط زیست خطرآفرین باشد با لابی‌گری سعی خواهند کرد که نتایج تحقیقات مربوطه را تحریک کرده و آن را رسانه‌ای نکنند.

بعد از آن پروژه بررسی معایب و مضرات شبکه ۵G در ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی به درخواست کمیسیون اتحادیه اروپا آغاز به کار کرد تا تمامی تهدیداتی که توسعه و برقراری این دسته از شبکه اینترنت در کشورهای مختلف ایجاد می‌کند، را بررسی و ارزیابی کند.

حالا بر اساس گزارش گاردین، کارشناسان و متخصصان کمیسیون بین المللی حفاظت از اشعه های غیر یونیزه مستقر در آلمان دریافت و اعلام کرده اند که فرکانس های منتشره از شبکه ۵G برای سلامتی انسان و محیط زیست مضر نبوده و به آن هیچ آسیبی وارد نخواهد کرد؛ بنابراین این نسل جدید و پرسرعت از اینترنت ایمنی لازم را برای توسعه و راه اندازی در کشورهای مختلف جهان داراست. البته این کمیسیون سطوح بررسی و دستورالعمل های خود را تغییر داده و به بالاترین سطح افزایش داده است و این بدان معناست که کشورهای مختلف در صورت تمایل به راه اندازی شبکه ۵G باید از استانداردها و پروتکل های تعیین شده توسط این کمیسیون پیروی کنند تا سلامت شهروندانشان به مخاطره نیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین