کد خبر: ۶۴۱۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

چگونه از پوست خود در روزهای کرونایی مراقبت کنیم؟

اکنون‌که مراکز مدیریت و پیشگیری از بیماری‌ها CDC و مقامات بهداشت بر شستن منظم دست‌ها برای کمک به مهار شیوع کووید-19 تاکید کردند، تعداد دفعات شست‌وشوی دست‌ها افزایش یافته و مشکلات پوستی به دلیل خشکی پوست نیز بیشتر شده است.
چگونه از پوست خود در روزهای کرونایی مراقبت کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

 اما همه ما بعد از شستن دست‌ها یا استفاده از ضدعفونی‌کننده دست، مراقبت از پوست خود را فراموش کردیم. با شستن بیش‌ازحد پوست، ترک‌هایی در پوست ایجاد می‌شود و به باکتری‌ها اجازه ورود از این مناطق داده می‌شود.

به گزارش ساینس، سارا هوگان، متخصص پوست در مرکز پزشکیUCLA ، سنتا مونیکا، ایالات‌متحده روش‌های مختلف و مؤثری برای درمان آسیب‌های پوستی مانند درد، قرمزی، پوسته‌پوسته شدن و خارش را توصیه می‌کند.

بیرونی‌ترین لایه پوست ما از روغن و موم تشکیل‌شده است که به‌عنوان محافظ بیرونی عمل کرده و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند. این سد طبیعی به دلیل استفاده مکرر از صابون هنگام شستن دست‌ها شکسته می‌شود و بین روغن غیرضروری، میکروب‌ها، موارد مضر و روغن‌های طبیعی موجود در پوست هیچ تمایزی قائل نمی‌شود. عدم استفاده از کرم دست می‌تواند منجر به خشکی، قرمزی، خارش، پوسته‌پوسته شدن و در موارد شدید ترک‌های پوستی شود. مبتلایان به بیماری‌های پوستی مانند اگزما علائم بدتری را تجربه می‌کنند.

چگونه باید دست خود را بشوییم تا از خشکی پوست جلوگیری شود؟

از صابون ملایم بدون عطر استفاده کنید تا میکروب‌ها را از بین برده و به پوست آسیب نرساند. حداقل 20 ثانیه با آب گرم دستان خود را بشویید و با حوله خشک‌کنید. پس از خشک شدن دست‌ها، بلافاصله مرطوب‌کننده استفاده کنید. کرم مرطوب‌کننده در اندازه‌های کوچک را در کیف خود داشته باشید تا همیشه در دسترس شما باشد و از ترک پوست خود پیشگیری کنید.

محصولاتی که حاوی رایحه هستند برای پوست‌های حساس و خارش‌دار تحریک‌کننده هستند. کرم‌ها و پمادها بهتر از لوسیون‌ها هستند. ضدعفونی کردن بیش‌ازاندازه دست با الکل می‌تواند موجب خشکی در پوست شود. می‌توانید یک ضدعفونی‌کننده دستی را با یک‌پایه مرطوب‌کننده امتحان کنید، فقط مطمئن شوید که در کشتن ویروس‌ها به همان اندازه مؤثر خواهد بود.

آیا درمان‌های دیگری غیر از کرم دست وجود دارد که افراد در نظر بگیرند؟

هنگام شب قبل از خواب، میزان زیادی مرطوب‌کننده بر روی دست خود بمالید و سپس با دستکش پنبه‌ای دست خود را بپوشانید تا جذب آن افزایش یابد. محصولات زیبایی مرطوب‌کننده دست نیز مفید هستند، این ماسک‌های دستکش مانند نیز به مدت 20 دقیقه استفاده و سپس شسته می‌شوند. افزایش رطوبت در اتاق نیز می‌تواند به درمان خشکی پوست کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین