کد خبر: ۶۴۱۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

تازه‌ترین اقدامات کشورها برای مقابله با کرونا

بانک‌های مرکزی در نقاط مختلف جهان به سیاست‌های محرک خود ادامه می دهند.
تازه‌ترین اقدامات کشورها برای مقابله با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که ویروس کرونا کماکان به اصلیترین عامل تعیین کننده برای تعیین مسیر بازارهای مالی در سطح جهان مبدل شده است، دولتها و بانکهای مرکزی جدی تر از قبل برای حمایت از ثبات اقتصادی و به حداقل رساندن تبعات اقتصادی این ویروس به میدان آمدهاند. تاکنون کووید-۱۹ جان بیش از ۵۴۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۱۴۱ هزار نفر را مبتلا کرده است.

کانادا

در اقدامی غیرمتظره بانک مرکزی کانادا اعلام کرد که در نشست اضطراری این بانک، نرخ بهره با ۰.۵ درصد کاهش به ۰.۷۵ درصد رسیده است. هفته گذشته نیز این بانک نرخ بهره را پس از اقدام مشابه فدرال رزرو ۰.۵ درصد کاهش داده بود. بانک مرکزی کانادا در سایت خود با اعلام اینکه سرعت همه گیری کووید-۱۹ به سطح نگران کنندهای رسیده است، از پیامدهای اقتصادی این ویروس بر روی زندگی خانوارهای کانادایی ابراز نگرانی کرد.

نروژ

در نروژ نیز بانک مرکزی این کشور برای مقابله با پیامدهای کرونا تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین بار در چهار سال اخیر کاهش دهد و از ۱.۵ درصد به یک درصد برساند. این بانک با پیشبینی افزایش نرخ بیکاری این کشور برای انجام اقدامات بیشتر در جهت حمایت از اقتصاد تاکید کرده است.

سوئد

در سوئد با توجه به صفر بودن نرخ بهره، بانک مرکزی تصمیم گرفت تا از طریق رونمایی از یک بسته وام ۵۰۰ میلیارد کرونی به حمایت از کسب و کارها و بنگاه های اقتصادی بپردازد. این بانک با اعلام آمادگی کامل برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط در برابر پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا اعلام کرد که کاهش رشد اقتصادی در مقطع فعلی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

چین

بانک مرکزی چین که پیشتر اقدام به تزریق منابع ارزی و ارایه وام ارزان قیمت به کسب و کارهای محلی کرده بود این بار نرخ ذخیره بانکی را به ۱۲.۵ درصد کاهش داد که انتظار می رود در نتیجه این اقدام قدرت وام دهی بانک های این کشور ۵۵۰ میلیارد یوان ( معادل ۷۹ میلیارد دلار) افزایش پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین