کد خبر: ۶۴۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

رویترز: اسپانیا هم بعد از ایتالیا قرنطینه سراسری اعلام می‌کند

خبرگزاری رویترز با استناد به پیش‌نویس یک حکم رسمی دولت اسپانیا گزارش داد، این دولت قصد دارد از روز دوشنبه یک سری تدابیر ویژه وضعیت اضطراری در این کشور به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید به اجرا در آورد و مردم را مجبور به ماندن در خانه هایشان کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این سند، دولت اسپانیا قرار است مردم را ملزم به ماندن در خانه‌هایشان به جز موارد استثنایی نظیر خرید مواد غذایی، رفتن به داروخانه، رفتن به بیمارستان و همچنین رفتن به محل کار یا دیگر موارد اضطراری کند.

همچنین در راستای تدابیر وضعیت اضطراری برای مقابله با کروناویروس جدید در اسپانیا، قرار است حمل‌ونقل عمومی در این کشور با محدودیتهایی مواجه شده و ظرفیت آن کاهش یابد اما به کلی معلق نمی‌شود.

رویترز: اسپانیا هم بعد از ایتالیا قرنطینه سراسری اعلام می‌کند

طبق این پیش نویس، در راستای این وضعیت اضطراری که در مدت ۱۵ روز در اسپانیا به اجرا در می آید، وزارت کشور تمامی قوای پلیس شامل نیروهای محلی و منطقه‌ای را کنترل خواهد کرد.

وزارتخانه های بهداشت و حمل ونقل نیز یک سری اختیارات جدید حتی در سطح محلی یا منطقه‌ای به دست خواهند آورد.

طبق این سند، قرنطینه کامل در اسپانیا از ساعت هشت صبح دوشنبه به وقت محلی در این کشور به اجرا در می آید و تدابیر ویژه وضعیت اضطراری نیز به مجرد انتشار علنی حکم در مطبوعات اجرایی خواهند شد.

نشست کابینه دولت اسپانیا به منظور اعلام قرنطینه کامل کشور همچنان در دست برگزاری بوده و ممکن است برخی تدابیر تا پایان این جلسه دستخوش تغییر شوند و انتظار می رود بعد از آن یک کنفرانس خبری برگزار شود.

بر اساس اعلامیه جدید وزارت بهداشت اسپانیا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به میزان هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته و به بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید و به این ترتیب این کشور بعد از ایتالیا بدترین وضعیت را از بابت میزان ابتلا به این ویروس در قاره اروپا پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین