کد خبر: ۶۴۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

برای محافظت از پوست دست‌هایمان چه کنیم؟

یک متخصص پوست معتقد است، افراد بهتر است در شرایط شیوع کرونا، استفاده بیشتری از دستکش داشته و بعد از هربار شست و شوی دست با آب و صابون از مواد مرطوب کننده و چرب کننده پوست استفاده کنند.
برای محافظت از پوست دست‌هایمان چه کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهرداد ملک با اشاره به شیوع کرونا و لزوم شست و شوی بیشتر دست‌ها با آب و صابون، گفت: در شرایط فعلی توصیه بسیاری بر شست و شوی دست با آب و صابون می‌شود که این امر به مرور می‌تواند آسیب هایی برای پوست دست به همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به این مسئله توصیه می‌شود افراد در وهله اول بیشتر از دستکش استفاده کنند تا کمتر مجبور شوند دست ها را با آب و صابون بشویند.

ملک تصریح کرد: بهترین دستکش‌ها، دستکش "لاتکس" است و در مرحله بعد دستکش "وینیل" توصیه می‌شود، اما به هیچ عنوان استفاده از دستکش های نایلونی توصیه نمی‌شود، چرا که این دستکش‌ها هیچ اثر محافظتی نداشته و افراد با توهم اینکه دستکش دارند ممکن است حتی راحت‌تر به سطوح آلوده و خطرناک دست زده و بیشتر در معرض خطر قرار گیرند.

این متخصص پوست افزود: در گام بعد توصیه می‌شود افراد برای شستن دست با آب و صابون، از آب ملایم و نه خیلی داغ استفاده کرده و به مدت 20 تا 40 ثانیه دست‌ها را با آب و صابون بشویند.

ملک افزود: در مرحله بعد افراد باید بلافاصله دست‌ها را با حوله یا دستمال خشک کنند و اجازه ندهند پوست دست در معرض تماس با هوا خشک شود، چرا که این امر خشکی پوست را تشدید می کند.

این متخصص پوست تصریح کرد: بعد از هر بار شست و شوی دست با آب و صابون هم توصیه می‌شود افراد از مرطوب کننده یا مواد چرب کننده مانند وازلین برای محافظت از پوست دست‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ژل ضدعفونی کننده و الکل باعث خشکی پوست دست و آسیب آن می‌شود، گفت: هیچ جایگزینی برای آب و صابون وجود ندارد و توصیه می شود افراد با وجود آب و صابون به هیچ عنوان برای تمیزی دست از ژل یا الکل استفاده نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین