کد خبر: ۶۴۱۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

مصرف آب در مازندران 40 درصد افزایش یافت

در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هشدارها و توصیه‌های مکرر مبنی بر شستشوی دست‌ها، مصرف آب در مازندران 35 تا 40 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
مصرف آب در مازندران 40 درصد افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

به‌گزارش وزارت نیرو، "مجید عبدالهی" با اعلام این خبر با اشاره به مقایسه میزان مصرف آب گفت: در 24 روز منتهی به آخر سال 97 میزان مصرف آب در شهرهای مازندران 13 میلیون و 850 هزار متر مکعب و در روستاها 5 میلیون و 450 هزار متر مکعب بوده است اما این آمار در مدت مشابه سال جاری در شهرهای استان به بیش از 17 میلیون و 520 هزار متر مکعب و در روستاها به 7 میلیون و 480 هزار متر مکعب رسیده است.

عبدالهی ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر مصرف روزانه 730 هزار متر مکعب آب در شهرها و 310 هزار متر مکعب در روستاهاست که بر این اساس مصرف آب 35 تا 40 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، تامین آب مورد نیاز مردم در شرایط کنونی در راستای کمک به حفظ و ارتقای سلامت جامعه را دغدغه اصلی خود و نیروهای شرکت بیان کرد و افزود: با تمام وجود همه تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا آب، به عنوان اولویت اول مردم به شکل کاملا پایدار برقرار باشد و مردم در این زمینه با چالشی مواجه نشوند، لیکن با توجه به افزایش مصرف آب در هفته‌های اخیر، افت فشار و احتمال قطعی برنامه‌ریزی نشده به دلیل شکستگی و یا موارد دیگر طبیعی است.

وی افزود: از تمامی مردم عزیز تقاضا داریم با مدیریت مصرف از بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند همانند قطعی و افت فشار جلوگیری کنند تا نیاز اساسی این روزهای همه ما به شکل کاملا پایدار و مستمر برقرار باشد.

عبدالهی اظهار داشت: آب باارزش‌ترین کالای زندگی بشر است و در این روزهای سخت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید متولیان بهداشتی بر شستشوی مکرر دست‌ها اهمیت آن بیشتر حس می‌شود و اگر لحظاتی با قطعی آن مواجه شویم یقینا به حیاتی بودن این کالای استراتژیک بیشتر پی خواهیم برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین