کد خبر: ۶۴۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

آیا استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای مردم عوارض تنفسی و ریوی دارد؟

یک متخصص ریه درباره اینکه آیا استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای مردم عوارض تنفسی و ریوی دارد گفت: اگر این مواد با غلظت‌های توصیه شده استفاده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

سهرابپور درباره احتمال باقی ماندن عوارض کبدی و تنگی نفس در بیماران کرونایی بعد از بهبودی آنها، اظهار کرد: باقیماندن این عارضه‌ها مربوط به برخی از بیمارانی است که دچار مشکل حاد تنفسی می‌شوند و معمولاً نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و لوله گذاری پیدا می‌کنند و اصطلاحا دچار نارسایی تنفسی می‌شوند.

وی ادامه داد: باقیماندن عوارض کبدی یا تنگی نفس در مورد افرادی که به شکل خفیف دچار بیماری کرونا شده و بهبود یافته مشاهده نمی‌شود. باقی ماندن علائم تنفسی در بیمارانی که نیاز به لوله گذاری و دستگاه تنفس مصنوعی داشته‌اند در برخی موارد ممکن است به صورت طولانی مدت و در برخی افراد ممکن است زودگذر باشد.

این متخصص ریه همچنین درباره احتمال ایجاد مشکلات ریوی در پی استفاده از وایتکس، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده برای مردم، گفت: اگر این مواد با غلظت‌های توصیه شده استفاده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند یعنی اگر یک واحد وایتکس با ۹ واحد آب مخلوط شود و از الکل‌های در دسترس برای ضدعفونی سطوح و نقاطی که زیاد لمس می‌شوند به کار گرفته شود مشکلی بوجود نمی‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین