کد خبر: ۶۴۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
توصیه روحانی به کابینه برای حمایت از مردم

نوبخت: ۷ میلیون نفر کمک‌های بلاعوض و قرض الحسنه دریافت می‌کنند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تشریح بسته های حمایتی دولت از اقشار و کسب و کارهای آسیب پذیر از کرونا گفت: کمک‌های بلاعوض و قرض الحسنه برای ۷ میلیون نفری که از کرونا آسیب دیده اند، پرداخت خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد باقر نوبخت یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با تشریح این ۱۰ کسب و کاری که بیشترین آسیب را ناشی از بحران کرونا دیده اند، افزود: مراکز تولید غذا‌های آماده، رستوران ها، تالارها، اغذیه فروشی‌ها، در بخش گردشگری، هتل و مهمان پذیرها، در بخش حمل و نقل دفاتر خدمات گردشکری، آژانس ها، بخش تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی و همچنین مجتمع‌های فرهنگی و وزشی، بخش‌هایی هستند که شامل این پرداخت‌ها می‌شوند.

نوبخت آنگاه به تشریح بسته‌های حمایتی دولت برای کسب و کار‌های آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: دو بسته حمایتی به هفت میلیون نفر پرداخت خواهد شد.

نوبخت: ۷ میلیون نفر کمک‌های بلاعوض و قرض الحسنه دریافت می‌کنند

وی خاطر نشان کرد: تاکنون نیز یک هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان صرفا برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت شده است.

نوبخت ادامه داد:‌۵۳۰ میلیارد تومان به ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۴۰۰ میلیارد تومان به کلان شهر تهران و بقیه مبلغ مذکور به سایر استان‌ها اختصاص یافته است.

معاون رییس جمهوری به انعقاد تفاهم نامه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سازمان غذا و دارو با وزارت صمت اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه صنعت پوشاک کشور خط تولید خود را تغییر خواهد داد تا بتواند روزانه ۱۰۰ هزار دست لباس برای کادر درمانی کشور تولید کند. نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: علاوه بر مبلغ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان، مبلغ پنج هزار میلیارد تومان دیگر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کردیم تا به بخش بهداشت و درمان کمک بیشتری شود و کادر درمانی از آن بهره‌مند شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: همچنین مبالفی برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران و چند شهر دیگر پرداخت شده است و با توجه به اینکه قم یک شهر ویژه است و نیاز به کمک‌های جدی داشت، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

انتقاد شدید از تداوم تحریم دارویی ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه با انتفاد شدید از رفتار خصمانه و غیر انسانی هیات حاکمه آمریکا در تحریم همه جانبه ملت ایران و دروغ گویی دولت ترامپ برای کمک به ایران در مواجهه با ویروس کرونا گفت، آن‌ها به هیچ چیز رحم نکرده اند و حتی در این شرایط سخت دست از تحریم دارویی ایران برنمی دارند.

وی با اشاره به اینکه در دومین سال تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم، گفت: دولت سالیانه ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند و اجازه نداده است که حتی یک ماه حقوق کارکنان و کارمندان به تعویق بیفتد.

معاون رییس جهوری اضافه کرد: سران آمریکا به رغم عوام فریبی در این شرایط سخت ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا، حتی اجازه فروش نفت برای تامین اقلام دارویی را به ما نمی‌دهند.

وی در خصوص بحث مالیات افزود: برای این بخش‌ها نیز شرایط ویژه‌ای را قائل شده ایم؛ که نیاز است توسط کارشناسان سازمان امور مالیاتی برای افکار عمومی تشریح شود.

نوبخت در خصوص بخشودگی مالیاتی گفت: مالیات از محل در امد است و به طور طبیعی تا درآمدی نباشد مالیاتی هم پرداخت نخواهد شد، اما باید به این نکته توجه هم داشته باشیم نمی‌توانیم مالیات‌های گذشته را مورد بخشودگی قرار دهیم، چون یکی از محل‌های تامین منابع دولت، مالیات است.

تحریم‌ها و کرونا را شکست می‌دهیم

رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت با همه مشکلات سرپاایستاده است، گفت: دولت در مقابله با کرونا فعالانه حضور دارد و تحریم‌ها و کرونا را شکست خواهیم داد.

نوبخت یاداور شد که دولت علاقمند به ملت است و نهایت تلاش خود را به کار بسته است و عاقلانه عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت مجدانه تلاش می‌کند تا در این شرایط حساس پرداخت حقوق و یارانه‌ها به تعویق نیفتد، گفت: در بخش عمرانی نیز کار‌ها با شتاب خوبی پیش می‌رود، افتتاح آزاد راه تهران – شمال را شاهد بودیم و در چند روز آینده مسیر همت به کرج را نیز افتتاح خواهیم کرد.

تعویق سه ماهه پرداخت قبوض آب و برق

وی به مجموعه اقدامات دولت برای توسعه ریلی کشور در بخش حمل و نقل اشاره و تصریح کرد در چندین استان شاهد توسعه بخش ریلی کشور در سال گذشته بودیم.

نوبخت همچنین از تعویض سه ماهه حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرمایان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم که بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان از درآمد‌های سازمان تامین اجتماعی در این بخش کاهش پیدا کند و دولت با پرداخت بخشی از بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند که این کمبود را تاحدی جبران کند.

وی با تاکید مجدد بر این نکته دولت در این شرایط حساس با همه توان در کنار ملت خواهد ایستاد، افزود: پرداخت هزینه قبوض آب و برق کسب و کار‌های که پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده با رکود مواجه خواهند بود، به تعویق خواهد افتاد.

توصیه روحانی به کابینه برای حمایت از مردم

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه موکد رییس جمهوری به اعضای کابینه برای حمایت از مردم اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ میلیون نفر یارانه بگیر داریم، در زمان حاضر یک گروه از آن‌ها هیچ درآمدی ندارند، در یک پروسه چهارماهه از اسفند تا خردادماه به هر خانوار بر اساس برآورد‌هایی که داشتیم از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد این کمک‌ها تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه به حساب‌های آنان واریز خواهد شد.

به گفته وی، برای کارگران مغاز‌ها و افرادی که مشغول به دست فروشی بودند که در زمان حاضر شغل خود را از دست داده اند، از یک تا دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به حساب آنان واریز خواهد شد و با یک تنفس سه ماه و به شکل اقساط ۲۴ ماهه و با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین