کد خبر: ۶۴۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱

ادامه سقوط بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس

شاخص بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس روز یکشنبه و با وجود اختصاص بسته‌های حمایتی بازهم سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باز بورس سعودی که با نام "التداول" شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین بازار بورس در منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود، روز یکشنبه ۱.۱ درصد کاهش یافت.

این درحالی است که دولت عربستان برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید و کاهش شدید قیمت نفت، یک بسته حمایتی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اختصاص داده است.

ادامه سقوط بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس

این روال در کشور امارات متحده عربی به عنوان متحد سعودی نیز حکمفرما بود، بطوری که با وجود آن که دولت ابوظبی از ارائه یک کمک ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری برای جبران اثرات ناشی از شیوع کرونا خبر داده بود، اما سهام أبوظبی و دوبی هر دو روند نزولی را تجربه کرد.

بازار سهام شهر دوبی با کاهش ۳.۴ درصدی برای نخستین بار در هفت سال گذشته به زیر ۲ هزار واحد سقوط کرد و بازار سهام ابوظبی نیز شرایط مشابهی داشت و سهام آن حدود ۱.۹ درصد کاهش یافت.

اما بازار بورس کویت روز یکشنبه بیشترین کاهش را در میان بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس تجربه کرد و شاخص سهام آن ۶.۵ درصد سقوط کرد.

بازار سهام بحرین نیز روز یکشنبه ۱.۵ درصد کاهش یافت، این درحالی است که بورس کشورهای قطر و عمان به ترتیب ۱ و ۴% رشد داشتند.

بورس کشورهای حوزه خلیج فارس در پی شکست نشست اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید نفت و همزمان با افزایش نگرانی های جهانی از شیوع ویروس کرونا، هفته جاری را با سقوط بی سابقه ارزش سهام آغاز کرده بودند.

قیمت جهانی نفت نیز در پی مخالفت روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید نفت در نشست اخیر اوپک پلاس با کاهش بی سابقه روبرو شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین