کد خبر: ۶۴۱۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

نماینده وزیر بهداشت: مازندران در پیک ابتلا به کرونا قرار دارد

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران با اعلام این که مازندران در پیک ابتلا به کرونا قرار دارد، خواستار تداوم تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و خانه‌نشینی شد.
نماینده وزیر بهداشت: مازندران در پیک ابتلا به کرونا قرار دارد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد مهدی ناصحی گفت: همچنان استان مازندران در پیک ویروس کرونا قرار دارد ، ولی شرایط نسبت گذشته تا حد زیادی قابل کنترل تر شده و سرعت انتقال آن روند کاهشی به خود گرفته است.

وی اضافه کرد: اگر مردم ما پروتکل های بهداشتی و خود مراقبتی پیش بینی شده رعایت کنند و مهم تر از همه خانه بمانند، ما دوران پیک این بیماری را در مازندران طی ۲ تا سه هفته آینده پشت سر می گذاریم و از این وضعیت خارج می شویم.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: وضعیت بیمارستان ها ما تا حد زیادی مدیریت شده است و نیاز داریم تا مردم همچنان مسایل بهداشتی و خود مراقبتی ها را رعایت کنند تا اوضاع به حالت کنترلی تر درآید.

دکتر ناصحی با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و برنامه دید و بازدیدهای خانوادگی ، گفت : پیشنهاد و تاکید ما این است که دید و بازدیدهای نوروزی را به زمان پس از کرونا موکول کنیم چرا که از این طریق بیماری به شدت سرایت می کند و پیک آن دو هفته بعد رخ می دهد و قابل کنترل نخواهد بود.

خودداری از سفر به روستا
نماینده وزیر بهداشت همچنین از تمامی شهروندان مازندرانی خواست تا این روزها به روستاها سفر نکنند.

وی گفت: انتظار است مردم بین شهرها و روستاها تردد نکنند و همه در خانه بمانند و روستاها را آلوده نکنند، چرا که امکانات بهداشتی و درمانی ما در روستاها کمتر است و از این جهت به مردم روستا آسیب بیشتری می رسد.

دکتر ناصحی در باره وضعیت دارویی استان هم اظهار داشت : از جهت دارویی با تغییراتی که در پروتکل دارویی ایجاد شده ما در تامین دارو مشکلی نخواهیم داشت و امکانات محافظتی نیز به بیمارستان ها و مراکز درمانی درگیری ویروس کرونا برده شد و شرایط پشتیبانی نسبت به گذشته بهتر شد.

وی اضافه کرد: تلاش می شود تا همچنان بتوانیم دارو و تجهیزات محافظتی بیشتری را به داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی ببریم و اقداماتی خوبی در حال انجام است و وضعیت استان از لحاظ امکانات و پشتیبانی تغییرات اساسی داشت و مشکلی در این حزوه وجود ندارد.

وی بار دیگر از مردم خواست تا برای کنترل ویروس کرونا در خانه های خود بمانند و خیابان ها را خلوت کنند و با درمانگران همکاری بیشتری داشته باشند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان از بدو شروع ویروس کرونا در استان مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به یک هزار و ۲۷۸ نفر رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین