کد خبر: ۶۴۱۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

۱۰ محیط‌بان به کرونا مبتلا شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ تن از محیط‌بانان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما خوشبختانه تاکنون فوتی نداشته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :

جمشید محبت خانی افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا، ستادی متشکل از کمیته‌های مختلف در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد که کمیته حوزه محیط بانی آن بر عهده یگان حفاظت محیط زیست بود که بر این اساس دستورالعملی در راستای کنترل و مقابله با این ویروس را برای محیط بانان تهیه و به استان‌ها ابلاغ کردیم.

وی اظهار داشت: بسیاری از محیط بانان در مناطقی دور افتاده خدمت می‌کنند و به رسانه ملی و حتی اینترنت دسترسی ندارند بنابراین نمی‌دانند که چکار باید بکنند که با تهیه این دستورالعمل به آن‌ها اطلاع رسانی کردیم که چه کار باید بکنند، همچنین اقلام بهداشتی به آن‌ها رساندیم و فرماندهان یگان‌ها تک تک محیط بانان را آموزش دادند که چگونه خود و خانواده خود را از کرونا در امان نگه دارند.

۱۰ محیط‌بان به کرونا مبتلا شدند

وی ادامه داد: همچنین، چون محیط بانان در فضای طبیعی رفت و آمد دارند و ممکن است آلوده باشند و محیط را آلوده کنند بنابراین بهتر است که هموطنان در روز‌های نوروز به ویژه روز طبیعت (سیزده بدر) در منزل بمانند تا جانشان در امان باشد.

محبت خانی درباره بند‌های دستورالعمل شیوع کرونا برای محیط بانان گفت:، چون تعدادی از محیط بانان در روز‌های عید از خانواده خود دور هستند از این رو در پاسگاه محیط بانی اقدام به چیدن سفره هفت سین می‌کنند که در این دستورالعمل این اقدام ممنوع شده است، همچنین از ان‌ها خواسته شده تا پاسگاه محیط بانی و خودرو و موتوری که برای گشت از آن استفاده می‌کنند را ضدعفونی کنند، دست‌های خود را مدام بشورند و از روبوسی خودداری کنند، به افراد دیگر نیز اجازه ندهند در طبیعت دور هم جمع شوند.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین