کد خبر: ۶۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

هشدار وزیر بهداشت در خصوص خیز شیوع کرونا در مشهد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای استانهای زیارتی نظیر قم و خراسان رضوی در زمینه شیوع کرونا نگرانی وجود دارد و خیز شیوع کرونا اگر در مشهد افزایش پیدا کند به شدت بالا خواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی روز دوشنبه در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور رییس جمهوری و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استانداران سراسر کشور برگزار شد افزود: حدود ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی در کل کشور آماده پذیرش بیماران است و تا هفته آینده احتمالا این ظرفیت به ۱۵ هزار تخت خواهد رسید.

وی ادامه داد: تعدادی از این تخت‌ها در استانهای اصفهان، گلستان، مازندران، گیلان مهیا شد و بیماران در آنها بستری هستند و در خراسان رضوی هم به همت استاندار این استان تعداد قابل توجهی تخت نقاهتگاهی آماده شده و در صورت نیاز استفاده می‌شود به همین جهت استاندار خراسان رضوی به همراه همکاران ما در دانشگاههای علوم پزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دلسوزانه عمل کرده اند و تلاش های بسیاری انجام داده‌اند تا خیز شیوع کرونا اتفاق نیفتد.

هشدار وزیر بهداشت در خصوص خیز شیوع کرونا در مشهد

علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی و جمعی از اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان هم به صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه مشارکت داشتند.

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی ظرف روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان چهاردهمین روز فروردین ۱۳۹۸ به خراسان رضوی سفر کرده بودند.

سفر ۱۲ میلیون نفر از این تعداد زائر و مسافر با استفاده از خودروی شخصی، یک میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بقیه از طریق راه‌آهن و فرودگاه صورت گرفته بود.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد مسوولان این استان و نیز کلانشهر مشهد به طور موکد اعلام کرده و می‌کنند که "خراسان رضوی آمادگی پذیرش میهمانان نوروزی را ندارد و هیچ گونه خدمات اقامتی در دسترس مسافران احتمالی قرار نخواهد گرفت. "

شمار مبتلایان به عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به کرونا تاکنون در خراسان رضوی به دو هزار و ۹۱۸ بیمار رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در خراسان رضوی ۵۶۸ نفر گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین