کد خبر: ۶۴۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

کشف ۲۱ میلیون انواع مواد محترقه/ ۶۳۰ نفر بازداشت شدند

سخنگوی نیروی انتظامی از کشف حدود ۲۱ میلیون انواع مواد محترقه کم خطر و پرخطر در استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت: در همین رابطه ۶۳۰ نفر دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمد نوریان درباره اقدامات پلیس در روزهای پایانی سال اظهار کرد: پلیس خدمتگزار در روزهای پایانی سال به صورت شبانه‌روزی در کنار انجام وظیفه ذاتی در برقراری نظم و حفظ امنیت عمومی، تلاش می‌کند به ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری، مهار و کنترل بیماری کمک کند.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: به همین منظور، تمام ظرفیتهای پلیس به ویژه در حوزه حفظ امنیت روانی، احساس امنیت و آرامش در جامعه، در خدمت امنیت و سلامت مردم عزیز قرار گرفته است.

کشف ۲۱ میلیون انواع مواد محترقه/ ۶۳۰ نفر بازداشت شدند

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان بالاتفاق تأکید دارند، بعد روحی و روانی در این بیماری بر بعد جسمی آن غلبه داشته و ثابت شده که استرس و اضطراب در بهداشت روانی و سیستم ایمنی انسان بسیار تاثیرگذار است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به جدی شدن احتمال شیوع ویروس کرونا و اهمیت خودمراقبتی از طریق کاهش تردد شهروندان در معابرعمومی و دوری از تجمعات خانوادگی، از خانواده‌ها و هموطنان محترم تقاضا می‌شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌رو از هرگونه تجمع و برگزاری مراسم دورهمی در قالب سنت چهارشنبه آخر سال پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً برگزاری هرگونه مراسم یا تجمعات به دلیل شرایط موجود و ضرورت مقابله با ویروس کرونا کار درستی نیست، گفت: با توجه به شکل‌گیری پویش آموزشی ـ فرهنگی "در خانه می‌مانیم" امیدواریم روند آسیبهای فردی و اجتماعی ناشی از رفتارهای پرخطر به ویژه برای گروه‌های در معرض آسیب مثل سالمندان، بیماران، زنان باردار، نوزدان به دلیل آلودگی‌های صوتی ناشی از ترقه‌بازی و شیوع ویروس کرونا، کاهش یابد.

نوریان عنوان کرد: به والدین عزیز توصیه می‌کنیم کودکان و نوجوانان خود را در این روزها تنها نگذارند و در کنار آنها و مراقبشان باشند همچنین فرزندان خود را با خطرات ترقه و آتش‌بازی آشنا کرده و آسیبهای ناشی از بازی با مواد منفجره و محترقه را به آنهاگوشزد کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: توصیه ما این است که در شرایط جاری، اعضای هر خانواده به جای خروج از خانه، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ویژه این ایام مانند ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، تماشای برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیون و ارتباطات مجازی و تلفنی با بستگان و آشنایان، انجام بازی‌های سنتی و بومی را در برنامه‌های خود قرار دهند.

به گفته این مقام انتظامی، پلیس برابر روش جاری، هر ساله از نقاط مرزی کشور تا پایتخت و دیگر شهرها، طرح مقابله با قاچاق، ساخت و توزیع موادمحترقه و آتش‌زا را اجرا کرده و در این ایام کنترل مرزها و مبادی ورود این مواد را به شدت تحت نظارت و کنترل قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی ناجا متذکر شد: تاکنون پلیس موفق به کشف حدود 21 میلیون انواع موادمحترقه کم خطر و پرخطر شامل ترقه، نارنجک دست‌ساز، کهکشان و مقادیر زیادی اکلیل و سرنج در استانهای مختلف کشور شده که در همین رابطه 630 نفر دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین