کد خبر: ۶۴۱۹۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
عده‌ای به بهانه بسته‌شدن درهای حرم حضرت معصومه در قم تجمع کرده‌‌اند

توقف حضور زائران در حرم‌های مطهر کشور بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا

آستان‌های مقدس کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر را از روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه 1398 اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر محترم بهداشت و درمان، آستان‌های مقدس کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر را از روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه 1398 اعلام کردند.

براساس گزارش آستان نیوز، متن این خبر به شرح زیر است: در پی ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام وزیر محترم بهداشت و درمان و لازم الاجرا بودن آن، آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س) در قم و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، توقف موقت حضور زائرین در حرم‌های مطهر را از روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه 1398 اعلام کردند.

توقف حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور بخاطر مقابله با ویروس کرونا

همزمان پایگاه خبری مسجد جمکران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با تفاهم تولیت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)، تولیت مسجد مقدس جمکران و استاندار قم درب های حرم مطهر و مسجد جمکران تا اطلاع ثانوی بسته شد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی شیوع بیماری کرونا و با هدف پیشگیری از هرگونه اجتماع مردم برای کنترل این بیماری؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و بهرام سرمست استاندار قم، در نامه‌ای مشترک اعلام کردند: درب‌های این اماکن مقدس تا اطلاع بسته خواهد بود.

اطلاعیه افزود: شهر مقدس قم و حرم نورانی حضرت معصومه(س) مطابق نص صریح روایات ملجا و ماوای شیعیان و آشیانه آرام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هست، اماکن مقدسی که آسمانی‌ترین اماکن زمین هستند و قرن‌هاست دل‌های مومنان پیوندی ناگسستنی با آنها دارند.

این اطلاعیه حاکی است: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌منظور رعایت جوانب پیشگیرانه و حفظ سلامت زائران و مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر انجام ضدعفونی مکرر روزانه، اقدام به اعمال محدودیت‌های لازم و تعلیق مراسم‌ها و برنامه‌های مرسوم خود کردند.

در این اطلاعیه ذکر شده است: اکنون نیز به اطلاع دلدادگان خاندان نبوت و امامت می‌رساند به منظور کمک به قطع زنجیره این بیماری به‌شدت مسری، و بنابر درخواست و تاکید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی درب‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بسته خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: امید آن‌که با لطف خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) و رعایت همه جوانب بهداشتی این بیماری به‌زودی زود از جامعه رخت بر بندد و بیش‌ازپیش پذیرای زائران و شاهد محافل باشکوه معنوی در این اماکن مقدس باشیم.

حرم حضرت عبدالعظیم بسته شد

همچنین درهای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری تا اطلاع ثانوی و با هدف مشارکت در مقابله با شیوع ویروس کرونا بسته شد.

پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) شامگاه دوشنبه اعلام کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همچنین توصیه های مقامات بهداشتی کشور و درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای مقابله از روز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه تا اطلاع ثانوی امکان تشرف به حرم مطهر وجود ندارد.

این گزارش می افزاید: زائرین گرامی و مجاورین محترم حرم مطهر این تصمیم همچنین در راستای مقابله با بیماری کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری و همچنین حفظ سلامتی و تندرستی شما عزیزان گرفته شده است.

در بخش پایانی گزارش آمده است: ضمن عرض تبریک پیشاپیش حلول سال نو، اکنون که صمیمانه از شما عزیزان پوزش طلبیده و به موازات آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت و تندرستی برای شما خوبان و ملت سرافراز ایران اسلامی، امیدواریم به زودی و مجدداً پذیرای قدوم شما صالحان و پاکان باشیم.

اقدام حرمت شکنانه چند نفر به بهانه بسته‌شدن درهای حرم حضرت معصومه (س)

همچنین گروهی از افراد به بهانه اعتراض به بسته شدن درهای حرم حضرت معصومه (س) بعنوان بخشی از اقدامات جلوگیری از افزایش شروع ویروس کرونا در قم، مقابل یکی از درهای حرم تجمع کرده و در اقدامی حرمت شکنانه بخشی از یکی از درها را شکستند.

توقف حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور بخاطر مقابله با ویروس کرونا

به نوشته خبرگزاری ایرنا، با اعلام رسمی بسته شدن درهای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران که در قالب یک بیانیه مشترک از سوی بهرام سرمست استاندار قم و تولیت های حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران به منظور همراهی با روند مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام شد، عده ای از افراد با جمع شدن مقابل درهای حرم مطهر، به این اقدام اعتراض کردند.

گزارش حاکی است به محض اعلام بسته شدن درهای حرم مطهر حضرت معصومه (س) عده ای از افراد که به نظر می رسد، بصورت هماهنگ و از پیش برنامه ریزی شده در محل جمع شده‌اند، دست به اعتراض زدند و اقدام به دادن برخی شعارهای مذهبی کردند.

خواندن نمازجماعت، روضه و سینه زنی از جمله اقدامات این افراد است که هم اکنون در مقابل درب ساعت حرم مطهر حضرت معصومه در خیابان ارم در حال انجام است.

برخی افراد که هنوز مشخص نیست چه وابستگی های احتمالی جریانی و فرقه ای دارند در اقدامی مشکوک، اقدام به شکستن یکی از قاب های سمت راست پایین در ورودی حرم در خیابان ارم موسوم به درب ساعت کردند، امری که بازتاب گسترده ای در میان مردم قم داشته و موجی از انتقاد را نسبت به این عمل برانگیخته است.

در حالی که کلیه درهای حرم هم اکنون بسته است تعدادی افراد در پشت درب ساعت و درب مسجد اعظم حضور دارند.

مسوولان سیاسی، امنیتی یا تولیت حرم حضرت معصومه هنوز نسبت به این اقدامات واکنشی نشان نداده اند.

در روزهای اخیر که مطالبه فعالان و رسانه های قمی برای بسته شدن امکان مذهبی و مراکز عمومی در قم افزایش یافته بود و زمزمه هایی در مورد بستن درهای حرم مطرح شده بود، برخی شبکه های مجازی فراخوانی را منتشر کرده بود که از افراد برای تجمع و جلوگیری از این اقدام دعوت به تجمع شده بود.

ساعتی پیش استانداری، تولیت حرم حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد جمکران در یک بیانیه مشترک از تعطیلی این دو مکان مقدس تا اطلاع ثانوی باهدف مشارکت در روند مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داده بودند.

بر اساس آخرین آمار تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۲۴ تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۵۹۰ تن نیز بهبود یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
9
اینا چرا دستگیر نمیشن؟مصونیت دارن ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
3
11
ای کاش همین کارشان محض رضای حضرت معصومه علیها السلام بود اما اینها
ازجنس همنون آدمهایی هستند که نگذاشتند قم قرنطینه بشود وماهان به چین نرود ولو میلیونها انسان قربانی بشوند وچیزی برای دین دینداری برایشان اهمیت ندارد وخودشان راملاک حق و دین واسلام وهمه چیز میدانند دریغ از یک کلام سواداستدلال عقلی ونقلی وقرانی!؟برای این رفتارهای وهن آلود!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
1
حال باید دید این امر چقدر در کاهش شیوع کرونا خواهد داشت. پس مکان های دیگر چی فرضا پاساژ ها و ....
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
2
این افراد درکی از محتوای دین ندارند وشناخت آنها از دین سطحی وپوسته ای است و به همین دلیل دست به رفتارهایی می زنند که موجب آسیب به جامعه وخودشان می شوند رفتارهایی که در دین از آن به گناه تعبیر می شود ولی آنها این گناه را بنام ثواب انجام می دهند.
منطقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
2
2
بابا اینها دشمنان دینند چرا نمفهمید سرانشون را بگیرین احتمالا حقوق بگیر جایی هستند سفارت انگلیس یا اسراییل یا امریکا وگرنه ما باید تابع باشیم اینها اثبات کردن در دین هیچکس حرف آخر را نمیزنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین