کد خبر: ۶۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

هشدار اقلیم‌شناس ایرانی برای سیل در نوروز ۹۹

 یکی از سه نویسنده گزارش های تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: سواحل شمالی و جنوبی کشور اوایل سال آینده میزبان بارش‌ها همچون اوایل سال گذشته و با شدت کمتر خواهد بود و ممکن است شاهد وقوع سیل در این مناطق هم باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد رحیمی اظهار داشت: در سواحل جنوبی و شمالی کشور به دلیل وجود خلیج فارس، دریای عمان و خزر رطوبت زیادی به اتمسفر تزریق می‌شود و بر اساس این تحلیل‌ها اوایل سال ۱۳۹۹ نیز بارش‌های خوبی خواهیم داشت، ولی به شدت سال قبل نیست.

وی ادامه داد: مردم و مسوولان در سواحل شمالی و جنوبی توصیه‌ها را جدی بگیرند و تمهیدات لازم برای مهار بارش‌های پیش‌ رو را در نظر بگیرند.

هشدار اقلیم شناس ایرانی برای سیل در نوروز ۹۹

یکی از سه نویسنده گزارش های تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: براساس تحقیقات و تحلیل‌های انجام شده بارش‌ها نشانه ترسالی نیست.

دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه سمنان گفت: مطالعات نشان می دهد تغییرات اقلیم بر فراوانی وقوع سیلاب و خشکسالی اثر گذاشته است.

۹۵ درصد علت اصلی تغییر اقلیم فعالیت انسانی مانند افزایش استفاده از سوخت های فسیلی و افزایش تولید گاز کربن دی اکسید و به دنبال آن گرمایش جهانی است.

اقلیم یک سامانه جامع متشکل از پنج مولفه آب کره، هوا کره، زیست کره، سنگ کره و یخ کره، است که در تعامل با یکدیگر هستند که برای بررسی تغییرات اقلیم باید تمام این مولفه ها مورد بررسی قرار گیرد.

سیل روزهای ابتدایی سال ۹۸ در حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه ها در استان سمنان خسارت وارد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین