کد خبر: ۶۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

تاکید WHO بر ضرورت ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد کروناویروس

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: ضرورت دارد کشورهای خاورمیانه اطلاعات بیشتری را در رابطه با موارد کروناویروس ارائه دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان جهانی بهداشت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ضرورت دارد کشورهای خاورمیانه اطلاعات بیشتری را در رابطه با موارد کروناویروس ارائه دهند تا به تقویت اقدامات لازم برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در سراسر این منطقه کمک شود.

«احمد المنظری» رییس دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: تاکنون رویکرد منطقه‌ای برای مقابله با کروناویروس برابر نبوده و لازم است اقدامات بیشتری انجام شود.

تاکید WHO بر ضرورت ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد کروناویروس

وی افزود: ارتقای دسترسی به اطلاعات به سازمان جهانی بهداشت اجازه می دهد تا روند پیشروی بیماری را با دقت بیشتری ردیابی کند و برنامه‌های تایید شده را به سرعت اجرایی کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود وخیم‌تر شدن اوضاع اطلاعات کافی توسط کشورها در سازمان جهانی بهداشت قرار نمی گیرد.

رییس دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: این سازمان تلاش‌هایی را که برای تقویت نظارت، افزایش تعداد آزمایش‌های تشخیصی و حمایت از خانواده‌هایی که با بیماری کووید-۱۹ درگیر هستند انجام گرفته شاهد بوده است اما همچنان لازم است تا اقدامات بیشتری انجام شود. در بسیاری از کشورها زمان کافی برای سرعت بخشیدن به اقدامات حمایتی و کمک به متوقف ساختن همه گیری وجود دارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در بسیاری از کشورهای خاورمیانه موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نسبت به کشورهای شرق آسیا و اروپا پایین است و مقامات سازمان جهانی بهداشت نگران هستند که آمار واقعی بیش از آن تعداد گزارش شده باشد که بخشی از آن از نبود تجهیزات آزمایشگاهی نشات می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین