کد خبر: ۶۴۲۳۴۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۷ هزار ایرانی را مبتلا و باعث مرگ ۱۱۳۵ نفر شده است

چرا کرونا تا این اندازه و به سرعت در ایران شیوع پیدا کرد؟

مقام‌های دولتی هشدار می دهند اگر مردم سفر نرفتن در ایام تعطیلات سال نو را رعایت نکنند و توصیه‌های بهداشتی را نادیده گیرند ممکن است میلیون ها نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اجتماعی- هشدار درباره مدیریت بحران و وخیم‌ترشدن هر روزه وضعیت شیوع کرونا در ایران مضمون مشترک گزارش و تحلیل رسانه‌های بین‌المللی بوده اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "الجزیره" در گزارشی با اشاره به اینکه ممکن است وضعیت شیوع کرونا در ایران به حالتی افزایش یابد که حتی میلیون‌ها نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست دهند، می‌نویسد: "ایران اعلام کرده که 17 هزار نفر در آن کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. مقام‌های دولتی هشدار می دهند اگر مردم سفر نرفتن در ایام تعطیلات سال نو را رعایت نکنند و توصیه‌های بهداشتی را نادیده گیرند ممکن است میلیون ها نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دهند.

چرا کرونا تا این اندازه و به سرعت در ایران شیوع پیدا کرد؟

دکتر "افروز اسلامی" می‌گوید اگر از هم اکنون مردم با دولت همراهی و همکاری کنند ایران شاهد ۱۲۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۲ هزار مورد فوت خواهد بود‌. اگر همکاری در حد متوسط باشد ۳۰ هزار مورد ابتلا را شاهد خواهیم بود و اگر همکاری‌ای صورت نگیرد ممکن است سیستم خدمات درمانی با فروپاشی مواجه شود‌. او معتقد است در آن صورت تجهیزات و خدمات پزشکی و درمانی به میزان کافی وجود نخواهد داشت و نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر جان خود را از دست خواهند داد. تاکنون دستکم ۱۲ مقام ایران از جمله افرادی که هم اکنون صاحب منصب بودند یا پیشتر منصبی داشته‌اند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ سیاستمدار دیگر یا در قرنطینه هستند و یا در حال انجام روند درمان".

چرا کرونا تا این اندازه سریع در ایران شایع شد؟

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در گزارشی با اشاره با چرایی شیوع گسترده ویروس کرونا، همزمان با انتخابات مجلس در ایران می‌نویسد: "ایرج حریرچی" معاون وزیر بهداشت اخیرا در حالی که سرفه می‌کرد در مقابل دوربین‌ها گفت قرنطینه شیوه‌ای منسوخ و ناکارآمد است. یک روز پس از آن او خود مجبور به قرنطینه فردی شد، چرا که مبتلا به کرونا تشخیص داده شد. نزدیک به 9 مورد ابتلا به کرونا از 10 مورد در خاورمیانه از ایران آمده‌اند یا به آن کشور سفر کرده بودند. علیرغم آنکه اکثر مبتلایان مرخص شده و بهبود یافته‌اند با این حال، سرعت انتشار و شیوع ویروس در ایران بالاست و می‌تواند جان بسیاری از افراد مسن و دارای سابقه بیماری‌های قبلی را بگیرد.

آسوشیتدپرس با اشاره به تکذیب شیوع کرونا در روزهای ابتدای از سوی مسئولان و برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس می‌نویسد:در این دو رویداد جمعیت قابل توجهی از مردم نزدیک یکدیگر قرار گرفته بودند. علیرغم آنکه ایران یکی از کشورهایی در خاورمیانه است که نظام بهداشت و درمان نسبتا مناسبی دارد با این حال، موارد بالای ابتلا به کرونا فشار زیادی را بر بیمارستان‌ها وارد کرده است و کمبود ماسک در ایران به شدت احساس می‌شود. ایران از صندوق بین‌المللی پول تقاضای وام کرده است؛ امری که از سال ۱۹۶۲ میلادی به این سو از سوی ایران بی‌سابقه بوده است.

ایران در آستانه نوروز قرار دارد. به نظر می‌رسد دولت نمی‌تواند مردم را از سفر کردن باز دارد. آنچه پس از آن روی می دهد مشخص نیست. با این حال، واقعیت آن است که بحران در ایران محدود به آن کشور نخواهد ماند و می تواند تبدیل به تهدیدی برای کل جهان شود".

کارکنان درمانی در معرض خطر ابتلا به کرونا

نشریه "تایم" نیز به نقل از منابع آگاه ناشناس داخلی می‌نویسد: "شاید در کره جنوبی تجهیزات درمانی و وسائل پزشکی به مهار شیوع کرونا کمک کرده باشند اما در قم وضعیت اینگونه نیست. تجهیزات و وسایل اندک هستند و بسیاری از کارکنان درمانی پوشش محافظتی ندارند. به همین خاطر خود در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. یکی از کارکنان آزمایشگاهی در بیمارستانی در قم به "تایم" می‌گوید: "در هفته اول شیوع ویروس کرونا، پرستاران و پزشکان مجبور بودند از ماسک‌های معمولی جراحی استفاده کنند و تجهیزات محافظتی نداشتند".

این نشریه با اشاره به وضعیت مدیریت کرونا در ایران و همچنین پروازهای شرکت هواپیمای ماهان به چین، نوشت است: ایران بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در خارج از چین و ایتالیا داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
13
بازم بگین ما از اول همه چی رو گفتیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
17
تاخیر در قرنطینه قم و شرکت ماهان که هیچکدام در توان دولت نبود دولت حتی یک حرم را هم نمی توانست ببندد
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
12
بايد دولت تمام خروجي هاي تهران را مسدود ميكرد ، مردم هم مثل مسولين بيفكر هستند.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
11
چون از بس حرفهای مختلف اعم از تایید و تکذیب از مسئولین شنیدن که دیگه نه باور دارن نه اعتماد..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
7
یک راه حل محرومیت این افراد و بستگان نزدیکشان از بیمه ها و خدمات درمانی رایگان در رابطه با بیماری کرونا بمدت یک ماه است . مسافرت روندگان شماره خوردرو دارند و در اکثر مبادی دستگاههای ثبت خود کار موجود است . پلیس می تواند بصورت اتفاقی در بجاهای غیر ضرور شلوغ حاضر شود و کترت شناسایی بخواهد و از روی شماره ملی اقدام شود . لیسندگان حرم بازار گردان و چهاشنبه سوری بازان هم همینطور ‌ . این افراد با هوس رانی و حماقت خود هزینه را به معیشت کل مردم تحمیل نیکنند . باید هزینه درمان و قرنطینه خود و خانواده شان را از جیب خودشان بدهند .
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
14
جواب یک کلمه است "سو مدیریت " . مثال مهمی در مدیریت هست که میگه : اگر میخواید یک کشور یا یک سازمان رو ویران کنید لازم نیست خیلی برنامه ریزی کنید بلکه فقط آدمها رو جای غلطی بگذارید ، اونوقت خود سیستم جوری ویران میشه که با برنامه ریزی هم نمی تونید به اون نتیجه برسید
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
1
گروه داروسازی فرانسوی «سانوفی» روز سه شنبه 17 مارس اعلام کرد، آماده است میلیون‌ها دوز «Blacknell»، داروی ضد مالاریا را که پیشتر تولید کرده است را در اختیار مقامات فرانسوی قرار دهد تا برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا بکار گرفته شود.
این گروه داروسازی گفته است که نتایج این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا «امیدوارکننده» و «نوید بخش» بوده است.
ثقفلا
|
Netherlands
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
9
غایب از غیب رسید
ابن هم عسگری جلوی رییس دولت
" صدا و سیما
با تمام قوا
 از اون لحظه اول
 روز بعد اتنخابات برای کرونا "
دیدید ؟ شنیدید ؟ متوجه شدید ؟
این بوده مصیبت
اول انتخابات حالا کرونا
مسئولان وزارت بهداشت در ۲۸ بهمن ماه و در فاصله ۲ روزمانده به انتخابات، از مثبت شدن تست کرونای دو نفر از بیماران قم به این ویروس خبر دادند.  
1 اسفند  افای  ولایتی در مصاحبه گفت  106 نفردر مسیح دانشوری   بستری  , 52 نفر کرونایی هستد .
این افراد قاعدتا  میبایست  15 - 10 روز قبل از این تاریخ  مبتلا شده بودند و تنها تهرانی نبوده اند
ولایتی کجا 52 نفر را نمونه فرستاده بوده ازمابش ؟
خانم دکنر ازاد  بیمارستان امام میگوید  اولین بار من انجام دادم  29 بهمن  
او داشته و قایم کرده
راهپیمایی  ورای گیر ی مهمتر از یه ویروس و بیماری بود؟
انوقت ریس دولت میگه دولت با ملت صادق بوده
 اگر دولت میدانسته چرا انتخابات اگر ولایتی خوابانده اعلام نکرده مستقیما در برابر عدم  اطلاع رسانی قانونی مسوول است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
9
آقای حریرچی برای اثبات باید استعفا می داد و در هیچ سمت‌دولتی دیگری باقی نمی ماند . معلوم شد نماینده قم کاملا درست گفته بود .
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
13
چرا کرونا در ایران با این شدت همه گیر شد ؟ من از کاشان و بیدگل برایتان توضیح میدهم هر روز صبح اول وقت صدهانفر از شهر و روستا های اطراف بااتوبوس و مینیبوس عازم قم و جمکران میشوند رفت و برگشت از 30هزار تومان ببالا تا تور با غذا و میانوعده گرانتر .
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
8
6
قم نه مرز بین المللی داره، نه بندر، نه فرودگاه..ضمنا کرونا از چین شروع شد؛ چرا هی میگن ایران؟؟
Java
|
Australia
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
15
خيلي راحته منشاء اوليه هر جا بود و به هر قيمتي بود بايد بسته ميشد
سلمان نطنزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
0
طبق اسنادی شروع کرونا توسط عربستان بوده که نوکر دربست امریکاست و گاو شیرده و تمام پایگاه های امریکا در منطقه عامل نشر آن بودند ولی چاهی که کندند خودشان در آن افتادند با بیش از 277 هزار مبتلا و حدود 8 هزار فوتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین