کد خبر: ۶۴۲۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

سه خانه مسافر در نوشهر و چالوس پلمب شد

سه خانه مسافر غیرمجاز به خاطر اسکان مسافر و گردشگر در شهرستان‌های نوشهر و چالوس با دستور مقام قضایی پلمب شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مصوبه کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا استان مازندران اجاره هر گونه واحدهای مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران ممنوع بوده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران هم در این زمینه گفت که در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور از جمله استان مازندران ، مسافرت در اکثر استان های کشور به ویژه این استان ممنوع است و اجاره واحدهای مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران ممنوع و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

سه خانه مسافر در نوشهر و چالوس پلمب شد


سید یونس حسینی عالمی اظهار داشت : شهروندان استان به خصوص همسایه های این ویلاها و خانه های شخصی در صورت مشاهده اجاره غیر قانونی این واحدها از سوی مالکان متخلف به مسافران غیر بومی آن را به نیروی انتظامی و یا دستگاه قضایی گزارش کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت صبح امروز برابر گزارش مردمی و بازدید گشت های مشترک این نیرو با همکاری نیروی انتظامی یک واحد مسکونی در این شهر که به مسافران اجاره داده شده بود شناسایی شده است.

محمد ولی پور افزود : نیروهای گشت این اداره پس از حضور در محل و مشاهده مسافران در این واحد مسکونی با دستور مقام قضایی این واحد مسکونی را پلمب کردند و با صاحب این واحد مسکونی برابر قانون برخورد می شود.

وی گفت :‌از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون نیروهای این اداره با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در سطح شهرستان مشغول گشت زنی هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این شهر با انان برخورد می شود.

دو خانه مسافر در چالوس پلمب شد

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالوس هم گفت که تعداد دو خانه مسافر در این شهرستان به خاطر اجاره دادن به مسافران پلمب شدند.

مهدی اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ در حالی که تمامی تاسیسات گردشگری این شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند متاسفانه برخی از صاحبان ویلاهای شخصی در این شهرستان ویلاهایشان را به مسافران اجاره می دهند.

وی گفت : نیروهای این اداره با همکاری نیروهای انتظامی به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی در این شهرستان هستند و کسانیکه ویلاها یا خانه های خودشان را به مسافران و گردشگران اجاره دهند علاوه بر پلمب ، با صاحبان انان نیز برخورد قضایی می شود.

شهرستان های نوشهر و چالوس در غرب مازندران است و به خاطر داشتن جاذبه های گردشگری ، تاریخی و اقامتگاه های بوم گردی در تمامی فصول بویژه در تعطیلات عید نوروز پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا تمامی این امکان بر روی مسافران و گردشگران بسته شده است.

یکی از مصوبات مهم قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا تاکید بر عدم مسافرت به استان مازندران به دلیل شیوع این بیماری است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا در مازندران هم پیش از این گفت که در صورت حضور مسافران مشکوک به کرونا و یا ابتلا به این بیماری در استان هزینه درمان از آنان دریافت می‌شود.

احمد حسین زادگان افزود : اگر مسافرانی که در مبادی ورودی با تب سنجی تشخیص داده شوند که مشکوک به کرونا هستند و حاضر به بازگشت به شهر محل سکونتشان نشوند ، باید تمامی هزینه درمان بیماری را در سطوح مختلف اعم از قرنطینه یا بستری و دیگر خدمات پرداخت کنند.

استاندار مازندران تاکید کرد : فعالیت تب سنجی برای تمامی مسافران در مبادی ورودی استان با شدت بیشتر و سختگیرانه تر از گذشته تا عادی شدن شرایط کشور و اعلام وضعیت سفید از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه می یابد و هدف هم محافظت از سلامت تمامی شهروندان بویژه هم استانی ها از طریق قطع زنجیره شیوع ویروس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین