کد خبر: ۶۴۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱

شمار فوتی‌های کرونا در استان مرکزی به ۳۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار فوتی‌های کرونا از ابتدای شیوع در این استان تاکنون به مرز ۳۵ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید محمد جمالیان روز چهارشنبه در ویدئو کنفرانس خبری با رسانه های استان مرکزی افزود: از ظهر روز گذشته تاکنون ۲۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: مجموع مبتلایان کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع تاکنون به مرز ۷۸۲ نفر رسیده است و ۴۰۳ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.

شمار فوتی‌های کرونا در استان مرکزی به ۳۵ نفر رسید

به گفته جمالیان، ساوه با ۲۵۱ مورد، شهرستان های دانشگاه علوم پزشکی اراک ۴۸۷ مورد و خمین با ۴۴ مورد، شمار مبتلایان را تا ظهر ۲۸ اسفندماه ۹۸ به خود اختصاص داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: ۴۸۱ هزار و ۴۱۶ نفر در استان مرکزی با هدف شناسایی افراد مبتلا به کووید ۱۹ غربالگری شدند.

جمالیان افزود: از این تعداد غربالگری ۴۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر مربوط به اراک، ۳۶ هزار و ۶۳۶ نفر مربوط به خمین و ۳۰ هزار و ۳۶۶ نفر مربوط به ساوه ثبت شده است.

وی اظهارداشت: از نظر تعداد درگیری افراد بر اساس مشاغل، خانه دارها بیشترین درگیری را با بیماری دارند و بعد از آنان بازنشسته ها، کارمندان دولت، شغل آزاد، پرستار و کمک پرستار درگیر هستند.
دکتر جمالیان افزود: ۱۴ پرستار و کمک پرستار و ۹ پزشک در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک درگیر بیماری هستند.

سخنگوی کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شاخص‌های آماری اشاره شده اغلب مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای بیماری زمینه‌ای به ترتیب دیابت، نارسایی قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها و پارکینسون بوده ‌اند و ۶۰ درصد مرگ‌های رخ داده مربوط به زنان بوده و ۷۰ درصد این موارد فوت در سنین بالای ۶۰ سال اتفاق افتاده است.

دکتر جمالیان افزود: پنج مادر باردار نیز تا کنون در شهرستان‌های اشاره شده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲ مورد در محلات و کمیجان، اراک و دلیجان هر کدام یک مورد را داشته‌اند و با مراقبت‌های انجام شده حال تمامی آنان خوب است و مراحل نقاهت درمانی را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: روزانه ۱۵ هزار ماسک توسط اصناف در اختیار داروخانه ها و تجهیزات پزشکی قرار می گیرد.

به گفته جمالیان، ارتش، سپاه و هلال احمر در قالب تیم های رصدی در ورودی شریان های اصلی، از تردد خودروهای با پلاک غیربومی جلوگیری خواهند کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس نشان داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین