کد خبر: ۶۴۲۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

مسمومیت الکلی 5 نفر در یزد

رییس سازمان اورژانس استان یزد از مسمومیت تنها پنج نفر در یزد بر اثر مصرف الکل در بازه زمانی شیوع کرونا خبر داد.
مسمومیت الکلی 5 نفر در یزد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «احمد دهقان» از مسمومیت پنج نفر در یزد به واسطه مصرف الکل در بازه زمانی شیوع کرونا خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مرگ و میری ناشی از این مسمومیت ثبت نشده است.

وی در ادامه نیز با بیان این که هر ساله در آستانه عید نوروز مواردی از مسمومیت با شوینده‌ها نیز در یزد اتفاق می افتد، گفت: موارد مسمومیت با شوینده‌ها لزوماً ارتباطی با شیوع کروناویروس ندارد اما امسال مواردی مانند حساسیت و تنگی‌نفس ناشی از شست و شوی دست و پا با شوینده‌هایی مانند وایتکس در یزد گزارش شده است.

رییس اورژانس یزد با تاکید بر این که مردم به هیچ وجه نباید با این قبیل شوینده‌ها نسبت به ضدعفونی خود اقدام کنند، گفت: بهترین و موثرترین عامل ضد عفونی‌کننده بدن برای مقابله و پیشگیری از کرونا، شست و شو با آب داغ و صابون است.

دهقان به وجود برخی شایعات مانند امکان ابتلا به کرونا از راه‌های هوایی در بین مردم اشاره و با بیان این که این ویروس تنها از طریق ترشحات بیمار دیگر یا سطوح قابلیت انتقال دارد، تصریح کرد: متاسفانه مواردی از مسمومیت ناشی از استنشاق وایتکس در یزد گزارش شده لذا هموطنان باید بسیار نسبت به برخی از روش‌های نادرست ضدعفونی مانند استشمام وایتکس با هدف جلوگیری از گسترش عفونت کرونا دقت کنند و به هیچ وجه از این قبیل اقدامات و روش‌های برای ضدعفونی بهره نگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین