کد خبر: ۶۴۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

اداره کل موزه‌ها: گردشگران تا ۱۴ فروردین به موزه‌ها نروند

مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی تاکید کرد: موزه‌ها از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین ۹۹ به طور کامل تعطیل هستند، فقط کارمندان موزه در روزهای تعطیل غیررسمی باید در موزه حضور داشته باشند.
اداره کل موزه‌ها: گردشگران تا ۱۴ فروردین به موزه‌ها نروند
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال مطرح شدن برخی اظهارنظرها و شایعات مبنی بر تعطیلی فقط پنج روزه موزه‌ها و فعال بودن فضاهای تاریخی و موزه‌ای زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیگر روزهای نوروز به جز تعطیلات رسمی این ایام، مدیر اداره کل موزه‌ها این شایعه را رد کرد.

محمدرضا کارگر - مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وفرهنگی وزارتخانه - با بیان این که دو نوع تعطیلی در حال حاضر برای موزه‌ها متصور هستیم، گفت: یک تعطیلی برای موزه برای بازدیدکنندگان موزه‌ای داریم و یک تعطیلی برای کارکنان موزه‌ها.

او با بیان این‌که دیگر کارکنان سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و اداره‌ها، تابع تصمیمات اداری و کاری هستند، افزود: دولت هیچ‌کدام از مشاغل و وزارتخانه‌ها را تعطیل اعلام نکرده است و طبق دستور وزیر میراث، منظور از تعطیلات رسمی در روزهای ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و روزهای یکم تا چهارم، دوازدهم و سیزدهم فروردین ۱۳۹۹ برای کارکنان موزه‌هاست و نه فعالیت موزه‌ها.

وی بیان کرد: بنابراین موزه‌ها برای مخاطبان موزه‌ای از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین ۹۹ تعطیل است و در ادامه نیز با توجه به شرایط عمومی و وضعیت شیوع کرونا در کشور تصمیمات بعدی گرفته می‌شوند.

از سوی دیگر این تاکید مونسان برای تعطیلی موزه‌ها را می‌توان به بیانیه‌هایی که در طول روزهای گذشته ابلاغ کرده، نیز تعمیم داد.

او ۲۱ اسفند در بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای سفر نرفتن و در خانه ماندن جهت مقابله با کرونا، از تمهیدات ویژه سفر برای هموطنان بعد از فروکش کردن شیوع این بیماری خبر داد.

از سوی دیگر بر اساس تصمیم‌گیری‌های معاونت میراث فرهنگی و اداره کل موزه‌های وزارتخانه در چهارشنبه ۲۸ اسفند، تصمیم گرفته شده است به دلیل تعطیل بودن فضاهای موزه‌ای برای علاقمندان از روز نخست فروردین ۱۱۳۹۹تا ۱۳ فروردین، هر روز یک موزه، از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سایت آپارات و به صورت آنلاین شود و در صورت استقبال مردم از این اقدام، قطعا این کار می‌تواند، تداوم پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین