کد خبر: ۶۴۲۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

ماهی قرمز عامل انتشار ویروس کرونا

اگر فرد آلوده به ماهی دست بزند آلودگی به ماهی منتقل شده و این آلودگی سطحی نیز می تواند با افرادی که اقدام به خرید یا جابجایی آن نمایید به فرد دیگر منتقل شود.
ماهی قرمز عامل انتشار ویروس کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه کرونا ویروس جدیدی است که هنوز ابعاد آن به صورت کامل شناخته شده نیست، گفت: ماهی قرمز و اشیای مربوط به آن عامل انتشار ویروس کروناست.

اسماعیل محمدیانی افزود: اگرچه ویروس کرونا در ماهیان بیماری زا نیست اما برای جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفت.

وی با بیان اینکه ماهی خودش آلوده نمی‌شود اما به صورت مکانیکی می‌تواند آلودگی را منتقل کند، اظهار داشت: احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق کیسه پلاستیک آلوده و امکان اینکه فرد فروشنده مبتلا به ویروس باشد، وجود دارد.

محمدیانی افزود: اگر فرد آلوده به ماهی دست بزند آلودگی به ماهی منتقل شده و این آلودگی سطحی نیز می تواند با افرادی که اقدام به خرید یا جابجایی آن نمایید به فرد دیگر منتقل شود.

وی با بیان اینکه عرضه‌کنندگان مسایل بهداشتی را به باید رعایت کنند، بیان کرد: شست و شو و ضدعفونی وسایل و تجهیزات نگهداری ماهی قرمز، تخلیه مستقیم آب حمل و تعویضی به شبکه فاضلاب، نداشتن تماس حفاظت نشده با آب و ماهی و رعایت بهداشت فردی و محیطی از جمله الزامات بهداشتی است که باید هنگام عرضه ماهی قرمز رعایت شود.

وی ادامه داد: در صورت تماس با ماهی یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شست و شوی دستها با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های مناسب اقدام شود.

ماهی قرمز «Goldfish» با نام علمی «Carassius auratus» در خانواده کپور ماهیان قرار دارد؛ این ماهی بومی کشور چین بوده و جزو معروف‌­ترین حیوانات خانگی محسوب می‌شود که از سالیان پیش در این کشور به صورت اهلی درآمده است.

ماهی قرمز قادر به تحمل طیف وسیع دما، pH و شوری آب است و در برابر غلظت پایین اکسیژن و آلودگی آب مقاوم است؛ همین خصوصیت‌ها باعث شده است که شرایط متفاوت محیط جدیدی که وارد آن می­ شود را تحمل و خود را با آن سازگار کند.

تاکنون ۳۲۶ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که یکی از مهمترین علت‌های آن، همراهی‌نکردن برخی از مردم و حضور یافتن آنان در نقاط پرتجمع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
0
اگر فرد آلوده به مرغ دست بزند به گوشت دست بزند به ماهی خوراکی دست بزند به میوه و سبزی دست بزند و و و و
اگر در کف خیابان تف کند و شما روی آن راه بروید
ماهی قرمز را جز کسانیکه با اعیاد ملی دشمنی دارند علم نمی کنند چون مواردی که نوشتم خطرش بیشتر و عملی تر است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین