کد خبر: ۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰

خالد مشعل: شالیط زنده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته است که گیلعاد شالیط سرباز به اسارات گرفته‌شده رژیم صهیونیستی که در اختیار رزمندگان این جنبش قرار دارد زنده و سلامت است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، خالد مشعل روز شنبه در یک گفتگوی اختصاصی با این شبکه ضمن اعلام این مطلب گفت: «حماس همچون گذشته اعلام‌ می‌دارد که برای تبادل اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی با شالیط از طریق میانجی‌گران مصری آماده است».

رهبر سیاسی حماس در این‌باره گفت: « ما اسامی 350 زندانی فلسطینی را برای مبادله به طرف مصری اعلام کردیم، اما اسرائیلی‌ها عمدا با اشکال‌تراشی این فرآیند را متوقف ساختند».

این نخستین گفتگوی خالد مشعل با یک شبکه تلویزیونی غربی ظرف دو سال گذشته‌است.

آقای مشعل در ادامه این گفتگو خاطرنشان ساخت که جنبش حماس خانواده این نظامی صهیونیست را از زنده‌بودن پسرشان مطمئن ساخته است. وی همچنین گفت که این جنبش به خوبی از شالیط مراقبت کرده و حتی عینک مناسب را نیز برای وی فراهم کرده‌اند.

تیرماه گذشته شبکه دو تلویزیون اسرائیل یک نوار صوتی را از شالیط پخش کرد که وی در آن ضمن نامناسب توصیف کردن شرایط جسمانی‌اش خواستار آزادی فوری زندانیان فلسطینی توسط مقامات رژیم صهیونیستی شده‌بود.

رژیم صهیونیستی اعلام داشته‌است که در قبال بازگرداندن شالیط 350 نفر از اعضای حماس را از زندان‌های این رژیم آزاد خواهد کرد، ولی لیست مورد نظر صهیونیست‌ها با لیست مورد نظر حماس اختلاف دارد زیرا به گفته تل‌آویو امکان آزادی افرادی که احتمال مشارکت آنها در عملیات ضداسرائیلی می‌رود وجود ندارد.

خالد مشعل در قبال این ادعای صهیونیست ها به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «بخش عمده افرادی که اسرائیل قصد آزاد کردن آنها را دارد سارق و یا قاچاقچی بوده و هیچ‌گاه عضو حماس نبوده‌اند. به گفته مشعل یکی از افرادی که این جنبش بر آزادی وی تاکید دارد مروان برغوثس از معاونین یاسر عرفات و فرمانده سابق گروه موسوم به «گردان شهدای الاقصی» است.
رژیم صهیونیستی ماه گذشته در اقدامی که حمایت از محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین تلقی شد 250 نفر از زندانیان وابسته به فتح را به طور یکجانبه آزاد ساخت .

گیلعاد شالیط سرجوخه ارتش اسرائیل خردادماه گذشته در جریان عملیات یک گروه شبه‌نظامی وابسته به جنبش حماس در مرز غزه با رژیم صهیونیستی به اسارت درآمد. در جریان آن عملیات دو نظامی دیگر صهیونیست نیز کشته شدند. پس از آن ارتش اسرائیل تهاجم ویرانگری را برای یافتن شالیط به نوار غزه آغاز کرد که هیچ دستاوردی به همراه نداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین