کد خبر: ۶۴۲۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

سیدحسن نصرالله: جاسوس اسرائیلی، فراری تحت پیگرد لبنان است و باید محاکمه شود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه هیچ معامله‌ای پشت پرده آزادی عامر الفاخوری، جاسوس اسرائیلی وجود نداشته که حزب‌الله بخشی از آن باشد، گفت: آمریکایی‌ها مسؤولان لبنانی‌ را برای آزادی بدون قید و شرط او تحت فشارهایی گذاشتند و ما با آزادی او مخالف بودیم.
سیدحسن نصرالله: جاسوس اسرائیلی، فراری تحت پیگرد لبنان است و باید محاکمه شود
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود ضمن تبریک حلول سال شمسی و عید نوروز به مردم ایران و تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، درباره آزادی الفاخوری اظهار کرد: احساس نیاز به طرح موضوع عامر الفاخوری جاسوس (جاسوس اسرائیل) به دلیل توجه ما به افکار عمومی در سایه انتشار شایعات و اخبار گمراه‌کننده در این خصوص است.

به گزارش شبکه خبری المنار،  دبیرکل حزب‌الله لبنان به موضوع آزادی "عامر الفاخوری" جاسوس رژیم صهیونیستی و انتقالش به آمریکا اشاره کرد و گفت: ما هیچ اطلاعی درباره معامله پشت پرده این آزادی نداریم و آنچه می‌دانیم این است که معامله‌ای وجود نداشته است، معامله‌ای پشت آزادی الفاخوری نبوده که بخواهیم بخشی از آن باشیم.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه دشمن برای سلب اعتماد میان مقاومت و مردم تلاش می‌کند، افزود: طی دو ماه اخیر برخی طرف‌ها در دولت لبنان با ما درخصوص پرونده الفاخوری در سایه تهدیدهای آمریکا، رایزنی کردند. ما صاحب این پرونده هستیم و بی‌طرف نیستیم؛ از این‌ رو با آزادی الفاخوری مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها فشارهایی را به مسؤولان آمریکایی برای آزادی بی قید و شرط الفاخوری وارد کردند، فشارها عمدتا روی قضات اعمال می‌شوند اما قضاتی نیز هستند که مقاومت می‌کنند و باید مورد تقدیر قرار بگیرند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: پس از ممنوعیت سفر، آمریکایی‌ها تلاش کردند الفاخوری را از فرودگاه بیروت فراری دهند ولی طرف‌های امنیتی ذی‌ربط مانع از آن شدند.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: باید حمایت‌های لازم را برای مسئول یا قاضی که در این نبرد مقاومت می‌کند، فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: این اتفاق و فرار الفاخوری یک روند خطرناک است و بستر را فراهم می‌کند که آمریکا هر آنچه را که می‌خواهد در آینده تحمیل کند.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: شخصا خبر آزادی الفاخوری را از رسانه‌ها شنیدم ولی همین که این موضوع رسانه‌ای شد حملات رسانه‌ای گسترده و اتهاماتی همچنین علیه حزب‌الله و مقاومت مطرح شدند.

وی تاکید کرد: اطلاعی از جلسه دادگاهی که در آن حکم آزادی الفاخوری صادر نشد، نداریم. ما از بسیاری از تصمیمات دادگاه‌های نظامی و دستگاه‌های قضایی اطلاعی نداریم و در آن‌ها دخالت نمی‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اتهام‌هایی‌ که در پرونده الفاخوری به ما زده شدند، بر اساس این ادعا بود که دولت در لبنان به دست حزب‌الله است اما دولت لبنان هیچ روزی دولت حزب‌الله نبوده و حزب‌الله یک نیروی سیاسی در لبنان است که نمایندگان و وزرایی دارد اما نه دولت و نه نهادهای آن و نه روسای آن‌ها وابسته به حزب‌الله نیستند، لذا کسی که اصرار دارد مسئولیت آزادی الفاخوری را متوجه حزب‌الله کند اصرار دارد که در دایره دشمن یا حریف بماند.

وی افزود: آمریکایی‌ها بر خلاف تصمیمات دستگاه قضایی عمل کرده و حاکمیت ملی لبنان را نقض کردند، روش آمریکایی‌ها به گونه‌ای است که باید علیه آن خشمگین شویم.

سیدحسن نصرالله در ادامه خواستار آن شد به جای خشم گرفتن بر این جاسوس فراری، نسبت به آن آمریکایی که این جاسوس را بر خلاف قوانین فراری داده، خشمگین شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: تصمیم به آزادی مزدور الفاخوری در دولت لبنان بررسی نشده و در داخل مجموعه دولت چنین تصمیمی گرفته نشده است. مساله الفاخوری باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرد، او یک فراری و چهره تحت تعقیب دستگاه قضایی لبنان است و پرونده او نباید مختومه شود.

وی اظهارداشت: ما از درخواست‌ها در لبنان برای تشکیل دو کمیته تحقیق قضایی و کمیته تحقیق پارلمانی حمایت می‌کنیم و ممکن است موضوع پیگیری این پرونده در خارج از کشور را بررسی کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع شیوع ویروس کرونا در این کشور اشاره کرد و خواستار تشدید تدابیر برای مقابله با کرونا شد.

او با تاکید بر اینکه از هرگونه تصمیم دولت در خصوص مقابله با کرونا حمایت می‌کند، گفت: همه باید در لبنان، از شهروند این کشور گرفته تا فلسطینی و آواره سوری به وظایف خود عمل کنند و از شیوع کروناویروس جلوگیری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: جنبش حزب‌الله از ابتدا مخالف اعلام حالت اضطراری نبوده و اینکه برخی ادعا می‌کنند حزب‌الله با این کار مخالف بوده، دروغی بیش نیست. تاکنون ۲۰ هزار نیروی حزب‌الله در امور مقابله با ویروس کرونا مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جنبش از هرگونه تصمیم دولت در قرنطینه کردن منطقه شیعه‌نشین حمایت می‌کند، اظهار داشت: زشت است که تعامل با ویروس کرونا بر اساس گرایش‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای باشد.

نصرالله تصریح کرد: جهان در حال جنگ با کرونا است و جنگ در یمن متوقف نشده است، آیا این‌ها جنایات ضد بشری نیستند؟

او گفت: ملت ایران در سایه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در مبارزه با ویروس کرونا فداکاری‌هایی انجام می‌دهند. ترامپ همچنین اصرار دارد از این ویروس در جنگ تجاری‌اش با چین بهره‌برداری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین