کد خبر: ۶۴۲۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

اولتیماتوم نخست وزیر انگلیس به مردم درباره قرنطینه کامل

نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در کنفرانس خبری روزانه تشریح سیاست‌های دولت برای مقابله با کرونا، اولتیماتوم داد که اگر مردم توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، ناگزیر دستور قرنطینه کامل انگلیس را صادر می کند.
اولتیماتوم نخست وزیر انگلیس به مردم درباره قرنطینه کامل
آفتاب‌‌نیوز :

«بوریس جانسون» تأکید کرد که اجرای دستورالعمل‌های دولت، کاملاً ضروری است و اگر مردم مسوولانه رفتار نکنند، ناگزیر تدابیر سختگیرانه‌تری را وضع می‌کند.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که به رغم توصیه مقام‌های وزارت بهداشت برای رعایت فاصله اجتماعی ۲ متر بین افراد، مردم این کشور امروز یکشنبه با آفتابی شدن هوا به پارک‌ها، سواحل دریایی و فروشگاه‌ها سرازیر شده و توصیه‌های دولت را نادیده گرفتند.

جانسون در این زمینه گفت: قطعاً مایل هستم که مردم به پارک‌ها بروند و از فضای آزاد لذت ببرند. اما لازم است که نکات بهداشتی، رعایت و هرگز تصور نشود که هوای آزاد، مصونیت می‌آورد.

نخست وزیر انگلیس هشدار داد: آنهایی که تصور می‌کنند در برابر کرونا آسیب پذیر نیستند ممکن است ناقل ویروس به دیگران باشند. پس لازم است که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید و از آن‌ها تبعیت کنید.

وی تصریح کرد که این دستورالعمل‌ها هرچند سختگیرانه، اما برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، که تاکنون جان ۲۸۱ نفر در این کشور را گرفته مقرر شده است.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. دولت جانسون چند روز پس از آنکه سایر کشورهای اروپایی شهروندان خود را مجبور به قرنطینه خانگی کردند، دستور داد رستوران‌ها، سالن‌های تئاتر، سینماها و سالن‌های بدنسازی تعطیل شوند تا سرعت شیوع ویروس کرونا کاهش یابد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه اظهارات خود هشدار داد که اگر تا ۲۴ ساعت آینده اوضاع از بحرانی‌تر شود، ناگزیر از سیاست سایر کشورهای اروپایی تبعیت می‌کند. او به «تمام آنهایی که از خانه بیرون می‌روند، ورزش می‌کنند و از هوای‌ آزاد لذت می‌برند» توصیه کرد؛ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

جانسون تأکید کرد: اگر قادر به این کار نیستید، نمی‌خواهید چنین کاری را انجام دهید، مختار هستید اما ما این اقدام را صورت خواهیم داد و تدابیر سختگیرانه‌تری به اجرا می‌گذاریم.

همزمان با هشدار نخست وزیر انگلیس، شماری از شهرداری های مناطق مختلف کشور، با صدور بیانیه‌هایی، پارک‌ها و مکان‌های عمومی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.

مردم انگلیس در هفته‌های گذشته از ترس اعمال سیاست قرنطینه خانگی در این کشور به فروشگاه‌ها هجوم برده و دست به احتکار مواد خوراکی زده‌اند. جانسون گفته که ارتش این کشور برای اجرای سیاست قرنطینه خانگی در آماده باش کامل به‌سر می‌برد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون پنج هزار و ۶۸۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند. این آمار نسبت به روز قبل ۶۶۵ نفر افزایش نشان می‌دهد. جانسون پیش‌بینی کرده که این میزان در روزها و هفته‌های آینده بسرعت افزایش خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین