کد خبر: ۶۴۲۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

ماجرای ابرهای عجیب سبز در استان فارس؛ تورنادو در کار نیست

در پی انتشار ویدئوهایی از تشکیل ابرهای عجیب سبزرنگ طوفانی در جنوب استان فارس، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز :

عصر دیروز، ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که هوای طوفانی و ابری شدیدی را نشان می‌داد نکته عجیب این ویدئو، وجود ابرهای سبز رنگ بود که باعث وحشت اهالی در جنوب استان فارس شد. برخی از کانال های مجازی نیز آن را مقدمه بروز توفان تورنادو دانستند.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در توضیح این پدیده می گوید: همان طور که قبلا نیز اخطاریه صادر کرده بودیم، انتظار می رفت که در این مناطق (جنوب استان فارس) شاهد بارشهای شدیدی باشیم و توفان‌های تندری در این مناطق شکل بگیرد.

ماجرای ابرهای عجیب سبز در استان فارس؛ تورنادو در کار نیست

وی ادامه می‌دهد: خاصیت توفان های تندری این است که ابرهای کمولوس با ارتفاع خیلی زیاد تشکیل می شود. در حال حاضر در آنجا دو بار دیروز و امروز هر کدام به اندازه ۱۵ دقیقه باران بارید ولی جمعشان مجموعه ۵۰ میلی متر باریده است یعنی بارشهای حجیم و یکجا رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: ابری که در این مناطق سبب بارش باران است در ارتفاع بسیار بالا تشکیل می شود. بنابراین ابر بسیار ضخیم کمولوس و بسیار فعال شکل گرفته است. این ابرها وقتی از زاویه خاصی به آنها نگاه شود ممکن است به رنگ سبز نیز دیده شوند.

وی با بیان اینکه دیده بان هواشناسی در آنجا رنگ سبز را ندیده است توضیح داد: این پدیده مثل رنگین کمان است که از یک زاویه دیده می‌شوند از زاویه دیگر دیده نمی‌شوند. این ابرها نیز ممکن است از یک زاویه به صورت سبز رنگ دیده شود، از زاویه دیگر اصلا دیده نشود. این یک پدیده طبیعی و حاصل شکست و انعکاس نور است و رخداد عجیب و غریبی نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده که این پدیده را مقدمه تشکیل توفان تورنادو دانسته است نیز گفت: منطقه ما منطقه شکل‌گیری تورنادو نیست. البته در تورنادو نیز ابرهای بزرگ کومولونیمبوس ضخیم شکل می‌گیرد. ممکن است عملکرد و نتایج مشابه باشد. در تورنادو هم ممکن است رنگ سبزرنگی را مشاهده کنند. به هر حال این پدیده فراگیر نبود و از یک منطقه خاص دیده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هادی حسن ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
1
1
من توی منطقه بودم.تگرگ شدیدی اومد بعدش و هنوز هم بارش باران توی منطقه شدیده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین