آفتابنیوز : آفتاب: بازار خودروی جهان چنان پر رونق و فشرده است که کمتر خودروسازی میتواند مدتهای مدید در آن ترکتازی کند. در این بازار گسترده اما همزمان کوچکشده که حالا خودروسازان شرقی، از کره گرفته تا چین در آن جولان میدهند و با مزیت قیمت پایینتر خودروهای خود را روانه منزل اقشار متوسط میکنند، باقی ماندن در اوج کار سادهای نیست. انبوه خودروسازان بزرگی که این روزها یا به حاشیه رانده شده و یا در تب و تاب ادغام با یکدیگر هستند تا از مهلکه رقابت جان سالم به در برند، شاهدی بر این ادعاست.
«بیامو» یا آنگونه که صاحبانش میگویند «بیامدبلیو»، از معدود خودروسازانی است که توانسته با تاکید بر نوآوری و کیفیت محصولاتش هم خود را سرپا نگاه داشته و هم به تدریج «به حاشیه رانده شدههای بزرگ» را احیا کند. این شرکت آلمانی چند سالی است که با خرید شرکتهای قدیمی اما از نفس افتادهای چون رولز رویس –که روزگاری نماد صنعت و غرور انگلیسیها محسوب میشد- در نقش یک ناجی ظاهر شود. این اتفاق در شرایطی که رقیب اصلی و بزرگ آن، یعنی بنز، سال هاست که در کرایسلر آمریکایی ادغام شده و هر روز هم از این شرکت خبری دال بر بحران به گشو میرسد، اهمیت بیشتری مییابد.
بیامو در این راه با تکیه بر دانش فنی بهروز خود و شناسایی خواستههای خریداران هر روز بیش از روز گذشته ساختههای خود را با اقبال عمومی روبرو میبیند تا جایی که در میانه رکود خودروسازان بزرگ جهان، خبر از سود سرشاری میدهد که حاصل اعتباری است که در گذر دهههای متمادی با حفظ و ارتقای کیفیت ساختههای خود بدست آورده است. شرکت آلمانی را در این بازار پررقابت میتوان نمادی کم نظیر از پویایی دانست. فاصلهای هم که به تدریج میان این شرکت و رقبایش ایجاد میشود هم حاصل همین اعتماد عمومی و پویایی درونی است.
گزارش حاضر که در چندین بخش تهیه شده نگاهی دارد به تولیدات این شرکت از ابتدا تا کنون؛ گنجینهای که بسیاری آن را ضامن موفقیت صنعت آلمان میدانند.
برای مشاهده قسمت دوم گنجینه بیامو کلیک کنید {$old_album_64296}