کد خبر: ۶۴۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

اعلام وضعیت فوق‌العاده در ساحل عاج و سنگال در پی شیوع کرونا

روسای جمهوری سنگال و ساحل عاج در پی شتاب گسترش کروناویروس وضعیت فوق‌العاده اعلام و محدودیت‌های رفت و آمد و سفر وضع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

ابتلا به کروناویروس در آفریقا با سرعت کمی در جریان است در حالی که این ویروس به سرعت در دیگر مناطق جهان در حال شیوع است و سیستم بهداشت کشورها و نحوه مدیریت و تامین منابع مالی برای آن را زیر سوال برده است.

سنگال روز دوشنبه ۱۲ مورد ابتلا به ویروس مذکور را ثبت کرد و به این ترتیب مجموعا ۷۹ تن در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند در حالیکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ساحل عاج ۲۵ تن است.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در ساحل عاج و سنگال در پی شیوع کرونا

اخیرا نیز سنگال پروازهای بین‌المللی خود را متوقف کرد و ساحل عاج نیز کلوب‌های شبانه و سینماها را بسته است اما روسای جمهوری دو کشور در خطابه‌های تلویزیونی گفتند که این اقدامات ناکافی هستند.

مکی سال، رئیس جمهوری سنگال گفت: اگر همانند سابق فعالیت‌های کشور ادامه یابد، ویروس به شدت گسترش خواهد یافت.

وی دستور منع آمد و شد از ۲۰ به وقت محلی تا شش صبح را صادر کرده و گفته که مقام‌های دولت باید مانع تجمعات عمومی شده و رفت و آمد در مناطق مختلف کشور محدود شود.

رئیس جمهوری ساحل عاج نیز منع آمد و شد از ۲۱ به وقت محلی تا صبح وضع کرده و دستور داده که تمامی رستوران‌ها بسته شوند و سفرهای بدون مجوز در کشور ممنوع شود.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نیز دستور تعطیلی سه هفته‌ای در کشور را صادر کرده که از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود.

سایر کشورهای غرب آفریقا چون موریتانی و بورکینافاسو نیز با ۹۹ مورد ابتلا و چهار مرگ در روزهای اخیر منع آمد و شد وضع کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین