کد خبر: ۶۴۳۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹

کرونا در کادر درمانی و پزشکی گلستان قربانی نگرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ابتلای ۳۶۴ نفر از کادر پزشکی ،پرستاری و خدماتی مراکز بیمارستانی استان گفت که همه این افراد پس از گذراندن دوران درمان بهبود یافته و با توجه به نیاز استان به چرخه خدمت برگشتند.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا فاضل روز سه شنبه اظهار داشت: تاکنون ۴۳ پزشک، ۲۸۴ پرستار و ۳۷ نیروی خدماتی، اداری و حفاظتی بیمارستان های گلستان به بیماری حاد تنفسی و کرونا مبتلا شدند که اکثر آنان با وجود نیاز به گذراندن دوران نقاهت پس از بهبودی خدمت به بیماران را از سر گرفتند.

وی گفت: ۶۳۰ پزشک اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص و ۳ هزار پرستار در مراکز درمانی استان با تلاش جهادی بصورت شبانه روزی کارخدمت به بیماران را انجام می دهند.

کرونا در کادر درمانی و پزشکی گلستان قربانی نگرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۳ هزار و ۳۹۶ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و حاد تنفسی درمان شدند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

فاضل افزود: با مشارکت مردم در طرح قرنطینه خانگی بار مراجعات به مراکز درمانی کاهش یافته اما همچنان نیاز است مردم نکات بهداشتی و درمانی را رعایت کنند.

وی با اشاره به خستگی مفرط کادر درمانی گلستان به دلیل گذراندن ۴۰ روز کاری مستمر و پرفشار اشاره کرد و از مردم خواست تا پرهیز از سفر و ماندن در خانه فشار مضاعفی را به کادر درمانی تحمیل نکنند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از غربالگری و تب سنجی بیش از ۲۳ هزار نفر در ورودی های استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۱۸۶ نفر به سبب داشتن عوارض و ظن ابتلا به کرونا به مراکز درمانی فرستاده شدند.

بیماری کرونا تاکنون موجب مرگ ۱۳۷ نفر در گلستان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین