کد خبر: ۶۴۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

یک مقام ایتالیایی: احتمال 10 برابر شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور

یک مقام ایتالیایی هشدار داده است که تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور احتمالا ۱۰ برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.
آفتاب‌‌نیوز :

آنجلو بورلی رئیس آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا در مصاحبه با روزنامه لاریپوبلیکا گفت: تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا احتمالاً 10 برابر بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش ایتالیا تاکنون ابتلای حدود 64 هزار نفر و مرگ 6077 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده است. این رقم تقریباً دو برابر بیشتر از موارد فوت بر اثر کرونا در چین است. ایتالیا بیشترین آسیب و زیان را از بحران گسترش ویروس کرونا در جهان متحمل شده است.

یک مقام ایتالیایی: احتمال 10 برابر شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور

با این حال آزمایش ویروس کرونا در ایتالیا تنها به افرادی محدود می شود که نیاز به مراقبت و درمان پزشکی داشته باشند، این بدان معناست که احتمالاً هزاران نفر از مردم ایتالیا که مبتلا به این ویروس هستند هنوز شناسایی نشده اند.

وی در این باره تأکید کرد: بزرگترین مشکلی که ایتالیا با آن روبرو است، کمبود ماسک و دستگاه تهویه هوا است، چالش بزرگی که سیستم بهداشت و درمان ایتالیا از زمان مواجه شدن با بحران شیوع ویروس کرونا در 21 فوریه در منطقه لمباردی با آن دست و پنجه نرم کرده است.

وی افزود: ایتالیا سعی کرده است تا این اقلام مورد نیاز را از کشورهای خارجی وارد کند ولی کشورهایی مثل هند رومانی روسیه و ترکیه فروش این کالاها را متوقف کرده اند. ما در حال تماس با سفارتخانه های خود هستیم ولی ترس و نگرانی من این است که هیچ محموله ماسکی از خارج به ایتالیا وارد نشود.

بحران ویروس کرونا لطمه سنگینی را به اقتصاد شکننده ایتالیا وارد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین