کد خبر: ۶۴۳۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷

آبادان و خرمشهر یک هفته کاملا قرنطینه می‌شوند

بر اساس تصمیم شورای سلامت منطقه آزاد، شهرهای آبادان و خرمشهر به منظور کنترل شیوع کرونا به مدت یک هفته به صورت کامل قرنطینه می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

شورای سلامت منطقه آزاد اروند شامگاه سه‌شنبه تشکیل جلسه داد و بر این اساس از روز جمعه هشتم فروردین به مدت یک هفته، شهرهای آبادان و خرمشهر به منظور پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا به حالت قرنطینه در خواهند آمد.

همچنین سید زین العابدین موسوی فرماندار آبادان شامگاه سه‌شنبه در حاشیه شورای سلامت منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امروز آخرین تذکرات به بساطی‌های حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم دریایی داده شد که به وسیله بلندگو به صورت مکرر اطلاع رسانی شد تا دکه‌ها و بساطی‌ها فوراً فعالیت خود را متوقف سازند. یقیناً در صورت عدم تمکین برخورد قضائی خواهد شد.

جزئیات قرنطینه آبادان

وی از بسته شدن جاده ماهشهر - آبادان خبر داد و گفت: جاده ماهشهر _آبادان از چهارشنبه مسدود است. ورود فقط برای آبادانی‌ها مقیم از کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترل‌های جدی امکان پذیر خواهد بود و پس از جمعه هم ورود و خروج شهر قرنطینه خواهد شد.

موسوی تأکید کرد: از این پس نیز ورودی آبادان از خروجی سه راه دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می‌کرد از جمعه جاری تا جمعه آتی آبادان قرنطینه ورود و خروج می‌شود. یعنی هیچ خودرویی حتی آبادانی اجازه خروج و ورود به آبادان را ندارد. همچنین مقرر است از فردا خروجی‌های خرمشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترل‌های ویژه انجام شود.

فرماندار آبادان در خصوص ادامه فعالیت اصناف در آبادان تصریح کرد: به غیر از نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه فروشی‌های مسقف، بنکداران ارزاق عمومی، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌های مسقف، سایر کسبه و بازار تحت هر عنوانی تعطیل و فعالیت آنها در هر نوع و صنفی تخلف و دستگاه قضائی مصمم به برخورد قانونی است.

موسوی در خصوص پرواز ایرلاین‌ها گفت: اگر مسافران هوایی به آبادان رفت و آمد غیر ضروریشان را لغو نکنند، حتماً در مکانی برای حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. ضمناً در طول قرنطینه اجازه ورود کلاً ندارند.

وی در خصوص قطع زنجیره کرونا عنوان کرد: قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که مردم شهرستان آبادان تصمیمات سختگیرانه را اجرا کنند.

رئیس شورای تأمین شهرستان آبادان ادامه داد: مصمم هستیم مانع خروج شویم. حتی برای غیر آبادانی‌ها. برای مناطقی از آبادان منع تردد جدی اعمال خواهد شد به همین دلیل در حال اخذ آمار مبتلایان در مناطق آبادان هستیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی و دادستان با شدت با کسانی‌که هر مراسمی با هر قیدی با حضور افراد می‌گیرند برخورد قضائی کنند. توزیع برق و آبفا مجاز هستند برق مراسم را فوراً و بدون قید قطع کنند و بگویند این تصمیم فرماندار آبادان است. از عشایر و رؤسای عشایر مجدانه می‌خواهم به این مراسم پایان دهند.

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: نمی‌شود نتیجه زحمات دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و نیروی انتظامی و همه مردمی که با حساسیت همکاری می‌کنند را افرادی دیگر غیر مسئولانه به هدر دهند و جامعه را گرفتار سازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین