کد خبر: ۶۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
ضمن هشدار درباره نرخ بالای ابتلا به کرونا

فرماندار نیویورک توجه ترامپ به اقتصاد به جای جان مردم را زیر سوال برد

همزمان با آنکه دونالد ترامپ ابراز تمایل کرده که محدودیت‌های قرنطینه‌ای هرچه زودتر برداشته شوند، فرماندار نیویورک هشدار داده که میزان ابتلا در این ایالت بیش از آن خواهد بود که پیشتر برآورد می‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :

اندرو کومو،‌ فرماندار نیویورک گفت: "حداکثر تعداد مبتلایان بیش از آنی است که برآورد می‌کردیم و زودتر از آنی که برآورد می‌کردیم به نقطه حداکثری شیوع خواهیم رسید."

بیش از ۲۵ هزار مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در نیویورک شناسایی شده و بیش از ۲۰۰ نفر هم بر اثر کووید-۱۹ درگذشته‌اند.

فرماندار نیویورک توجه ترامپ به اقتصاد به جای جان مردم را زیر سوال برد

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه هشدار داد که با "شتاب بسیار سریع" پخش شدن ویروس، آمریکا ممکن است کانون بعدی شیوع کرونا باشد.

با وجود آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از تمایلش به پایان سریع محدودیت‌ها گفته، ایالت‌های مختلف اقدامات قرنطینه‌ای را تشدید کرده‌اند.

فرماندار نیویورک از دولت مرکزی انتقاد کرد که تجهیزات و کمک‌های کافی برای مقابله با این بیماری به ایالتش نفرستاده و گفت: "ما به کمک دولت فدرال نیاز داریم و به کمک دولت فدرال همین حالا نیاز داریم."

در حالی که سازمان مدیریت بحران ۴۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به نیویوک فرستاده کومو گفت، این ایالت به ۳۰ هزار دستگاه نیاز دارد.

او تاکید کرد: "۴۰۰ دستگاه؟ من به ۳۰ هزار دستگاه احتیاج دارم. می‌خواهید بابت ۴۰۰ تا از شما تشکر هم بکنم؟ ابعاد بحران را متوجه نشده‌اید."

کومو افزود: "خودتان ۲۶ هزار نفری را انتخاب کنید که به خاطر فرستادن فقط ۴۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی جانشان را از دست خواهند داد.

اندرو کومو گفت: هر سه روز شمار مبتلایان در این ایالت دو برابر می‌شود و آن طور که مصطلح شده منحنی شمار مبتلایان در طول زمان "کش نیامده" و این یعنی ممکن است تعداد بیماران از ظرفیت نظام درمانی بگذرد.

کومو از این موضع که باید به فکر اقتصاد بود انتقاد کرد و ادامه داد: نمی‌توان "برای حیات انسان معادل دلاری در نظر گرفت."

او تاکید کرد که حاضر نیست "یکی دو درصد مردم را قربانی کند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین