کد خبر: ۶۴۳۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

رکورد جدید قیمت طلا در راه است

شرکت مشاوره CPM Group با اشاره به بحران بیماری کووید ۱۹، تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتخابات آمریکا پیش بینی کرد روند صعودی قیمت طلا ادامه پیدا می کند و در میان مدت به رکورد جدیدی خواهد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت مشاوره CPM Group در گزارشی پیش بینی کرد قیمت طلا در طول سال ۲۰۲۰ به روند افزایشی خود ادامه داده و به رکورد بالای جدید صعود خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرد اپیدمی ویروس کرونا به دولتها، شرکتها و افراد در سراسر جهان سیگنالهای هشداری درباره اپیدمیهای بعدی که تاکنون ناشناخته بودند و موارد بعد آنها ارسال می کند.

رکورد جدید قیمت طلا در راه است

هنوز ارزیابی تاثیر کامل بیماری کووید ۱۹ روی اقتصاد جهانی دشوار است اما CPM Group با مطرح کردن چندین سناریو، ماه مه را برهه سرنوشت سازی دانسته است. ویروس کرونا اکنون عامل اصلی تاثیرگذار روی بازار است زیرا می تواند اقتصادهای جهان را به ورطه رکود بکشاند. این اپیدمی ممکن است تا ماه مه به بازارها و اقتصاد آسیب بزند و پس از آن با افزایش دمای هوا، فروکش کند.

تمامی تحولات اخیر در میان مدت و بلندمدت به نفع قیمت طلا است. اما حتی پیش از شیوع ویروس کرونا هم قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ به دلیل شماری وقایع شامل انتخابات آمریکا، نرخهای بهره پایین یا منفی، دور شدن از جهانی سازی، نوسان بازارهای سهام، رشد سطح بدهی جهانی، تنشهای فراسرزمینی، تغییرات جوی و تقاضای بانکهای مرکزی برای خرید طلا شاهد رشد چشمگیری بود.

طلا سال گذشته برای چهارمین سال متوالی رشد قیمت سالانه داشت و میانگین هر اونس آن حدود ۱۳۹۶ دلار و ۴۷ سنت بود. نوسان قیمت طلا در مارس از سطح نوسان سال گذشته فراتر رفت و قیمتها از ۱۷۰۴ دلار در ۹ مارس تا ۱۴۵۰ دلار در ۱۶ مارس، بیش از ۲۵۳ دلار نوسان داشت. نوسان قیمت طلا در مارس از نوسان در دو ماه نخست سال فراتر رفت.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، عوامل بنیادین بازار طلا شامل عرضه، سرمایه گذاری، تقاضای بانک مرکزی، تقاضای مصرفی همگی مثبت بوده اند و از بالا رفتن قیمتها پشتیبانی کرده اند.

هر اونس طلا آخرین بار در بازار معاملات آتی آمریکا با ۵.۹۵ درصد افزایش، ۱۶۶۰ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین