کد خبر: ۶۴۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

تولید قارچ‌های رنگی برای درمان بیماری‌های عروقی و ریوی

یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی قارچ‌های صدفی رنگی با خواص درمان بیماری‌های عروقی و ریوی تولید و روانه بازار کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

این شرکت از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه تولید قارچ‌های خوراکی با خواص درمانی آغاز کرد و در حال حاضر توانایی تولید حدود 4 تن در هر دوره از این نوع قارچ‌ها را دارد. رنگ موجود در این قارچ‌ها طبیعی است.

این قارچ‌های تولید شده حاوی مقادیر زیادی از پروتئین و املاح و ویتامین هستند.

تولید قارچ‌های رنگی برای درمان بیماری‌های عروقی و ریوی

محصولات فرآوری این قارچ به صورت قارچ خشک، پودر قارچ سفید و صورتی که بصورت مستقیم در غذاها استفاده می‌شود تولید شده است و خواص یک قاشق آن برابر با یک کیلو قارچ تازه است ضمن آنکه با پختن و سرخ کردن، املاح و مواد معدنی آنها از بین نمی‌رود و 78 درصد پروتئینی که قارچ صدفی دارد جذب بدن می‌شود از این رو این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت و سبزی باشد.

این محصول مشتریانی از استان‌های خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی و شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی دارد ضمن آنکه پودر قارچ و قارچ خشک این شرکت به کشور کردستان عراق صادر شده و هماهنگی‌هایی برای صادرات به ترکیه، روسیه و عراق نیز صورت گرفته است.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، قارچ‌های صورتی تولید شده سرشار از ویتامین‌های ب ۱۲ و ب۶ بوده و خواص دارویی دارند و برای سرطان کبد و مشکلات قلبی و عروقی استفاده می‌شوند و قارچ طلایی برای کسانی که ورم ریه دارند بسیار مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین