کد خبر: ۶۴۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۹
در صورت موافقت شورای نگهبان

سابقه بازنشستگی 25 سال می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان با تصویب جزییات لایحه‌ بازنشستگی پیش از موعد كاركنان به دولت اجازه دادند از تاریخ تصویب این قانون ظرف مدت سه سال كاركنان رسمی و قراردادی وزارت‌خانه‌ها و موسسات دولتی را كه حداقل 25 سال سابقه‌ خدمت قابل قبول داشته باشند را بازنشسته كنند.

بر اساس این مصوبه، دولت اجازه دارد این كاركنان را با حداكثر پنج سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای كاركنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته كند. پاداش پایان خدمت این قبیل كاركنان بر اساس سی سال خواهد بود.

بر اساس این مصوبه، حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حكم 20 سال بوده و حداكثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهد بود. پاداش پایان خدمت این قبیل كاركنان بر اساس سنوات خدمت قابل قبول آنان محاسبه خواهد شد.

بر اساس تبصره‌ یك این لایحه، دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون مكلف شدند بار مالی ناشی از اجرای این قانون در سال 86 را از محل اعتبارات سال جاری خود پرداخت كنند. اعتبار مورد نیاز برای سال‌های آتی در قوانین بودجه سنواتی كل كشور پیش‌بینی و تامین خواهد شد.

بر اساس دیگر تبصره این مصوبه، سهم صندوق‌های بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگی و نیز كسور بازنشستگی و یا حق بیمه سهم مستخدم و كارفرما نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبارات تبصره (3) تامین و به صندوق‌های مذكور پرداخت خواهد شد.

بر اساس مصوبه‌ دیگر، بهره‌مندی جانبازان انقلاب اسلامی، معلولان عادی و مشاغل سخت و زیان‌آور از مزایای این قانون نافی استفاده آنان از مزایای قانون نحوه‌ بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، معلولان عادی و مشاغل سخت و زیان‌آور نخواهد بود.

همچنین شركت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می‌توانند صرفا با استفاده از منابع مالی خود، كاركنان واجد شرایط خود را به نحو مقرر در این قانون بازنشسته كنند.

جزییات این لایحه با 154 رای موافق، سه رای مخالف و سه رای ممتنع تصویب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۵
0
0
سلام:دربازنشستگی پیش از موعدصدمات واردشده به کارگر راهم درمیزان حقوق در نظر بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
0
3
باسلام پس کی بازنشستگی پیش از موعد به اجرا گذاشته می شود.متشکرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین