کد خبر: ۶۴۳۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
رئیس مرکز فناوری های سیاسی روسیه:

تحریم ایران با وجود شیوع کرونا ازسوی آمریکا جنایت بشری است

رییس مرکز فناوری های سیاسی روسیه با اشاره به جانباختن شمار زیادی از مردم ایران بر اثر بیماری کرونا گفت: تحریم ایران در شرایط کرونایی ازسوی آمریکا اقدام ظالمانه و مصداق جنایت علیه بشریت است.
آفتاب‌‌نیوز :

«سرگئی میخییف» از کارشناسان مطرح روس و مجری یک برنامه سیاسی در رادیو وستی روسی، بیان کرد که آمریکا عملا از طریق تسلط دلار خود بر بازار مالی جهانی، باعث مرگ انسانها می شود، به عنوان مثال می توان به وضعیت امروز ایران اشاره کرد که با وجود درگیری این کشور با بحران کرونا، مردم این کشور عملا باید با اقدامات تحریمی آمریکا هم مقابله کنند.

میخییف گفت: غرب و آمریکا که ادعای انساندوستی و دمکراسی دارند، خواسته های بسیاری از کشورها برای لغو کامل یا دست کم بخشی از تحریم های ایران در رابطه با وضعیت شیوع بیماری کرونا در این کشور را نادیده می گیرند.

تحریم ایران با وجود شیوع کرونا ازسوی آمریکا جنایت بشری است

وی ادامه داد: برعکس از وضع کنونی چنین می توان برداشت کرد که هر قدر که در ایران بیشتر انسانها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دهند آمریکا و کشورهای متحد آن خرسندتر می شوند. اما این مورد تازه و تعجب آوری نیست زیرا کشورهای غربی در کمک به یکدیگر نیز عجله نمی کنند.

کارشناس سیاسی روس گفت: تمدن غربی بویژه آمریکا در این شرایط دشوار که بر اثر بیماری کرونا در جهان بوجود آمده است ماهیت خود را یک بار دیگر نشان داد.

میخییف با انتقاد از رویکرد آمریکا در راس اردوگاه غرب در مورد ایران ادامه داد: آنها نه فقط خود کمکی به ایران برای نجات جان انسانها از بیماری کرونا نمی کنند بلکه اجازه نمی دهند دیگران نیز کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از این مساله اطلاع نداشته باشند اما درخواست طرف ایرانی از شرکت های روسی برای خرید تجهیزات پزشکی بخاطر ترس این شرکت ها از امکان تحریم و مجازات از سوی آمریکا رد می شود.

رییس مرکز فناوری‌های سیاسی روسیه گفت: آمریکا امکان کنترل عملیات بانکی با دلار را دارد و هر شرکتی که قوانین تحریمی آمریکا را نقض می کند ازسوی واشنگتن مجازات می شود.

وی با انتقاد از کنترل آمریکا بر معاملات جهانی یادآوری کرد که سالهاست برای ایجاد سیستم پرداخت های بانکی موازی تلاش می شود اما وضعیت چندان تغییری نکرده است.

کارشناس روس خواستار تغییر وضعیت بین المللی برای کاهش نفوذ آمریکا شد و گفت: آمریکا برای به اصطلاح پیروزی دمکراسی ادعایی خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند و وضع مرگ انسانها بر اثر ابتلا به کرونا این واقعیت را به خوبی نشان داد که واشنگتن برای زندگی انسانها ارزشی قائل نیست.

وی بر لزوم همکاری هرچه بیشتر روسیه و ایران و همه کشورهای مستقل برای بهبود وضعیت جهان تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین