کد خبر: ۶۴۳۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

تصمیمات نادرست مشکلات بی‌خانمان‌های تهران را افزایش داد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها می‌توانند خطر بالقوه‌ای برای شهر باشند و تصمیمات نادرست مشکلات آنان را افزایش داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمالک حسینی چهارشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: با شیوع کرونا در برابر تعطیلی گرمخانه‌ها مقاومت کردیم چون معتقدیم بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها توان مراقبت از خود ندارند و حتی می‌توانند خطر بالقوه‌ای برای تمام شهر باشند.

حسینی در ادامه بیان کرد: اکنون نه تنها شهرداری تهران را در این راه تنها گذاشته‌اند بلکه با تصمیمات نادرست مشکلات را افزایش داده‌اند.

تصمیمات نادرست مشکلات بی‌خانمان‌های تهران را افزایش داد

 سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران روز گذشته در نشست خبری مجازی با هشدار نسبت به حضور معتادان متجاهر به دلیل تعطیلی مراکز ماده ۱۶ در پی بیماری کرونا و ایجاد پاتوق‌هایی توسط آنان در مناطق پاکسازی شده پایتخت گفت: مسئولان در این زمینه باید تصمیم جدی اتخاد کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲هزار نفر در گرمخانه‌های شهرداری تهران پذیرش می‌شوند، افزود: همه نهادهای مسئول شهرداری را برای ارائه خدمات به این افراد تنها گذاشتند، حمایتی مالی از سوی این نهادها صورت نمی‌گیرند و همچنین بخشی از مددجویان ماده ۱۶ افراد پرخطر هستند و همکاران ما امکان و اجازه مداخله و درگیری با آنان را ندارند.

حسینی اظهارداشت: با این وجود، تحت هیچ شرایطی گرمخانه‌ها را تعطیل نخواهیم کرد، این مراکز تنها سرپناه افراد آسیب‌پذیر است.

۲۴ گرمخانه و سامانسرا در پایتخت فعالیت می‌کنند و تمامی گرمخانه‌ها روزانه سه بار ضدعفونی می‌شوند و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این مراکز گزارش نشده است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده تا ششم فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲هزار و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین