کد خبر: ۶۴۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۱
فعالان محیط زیست با تجمع در برابر این سازمان درخواست کردند:

لغو مصوبه آزادسازی احداث صنایع پتروشیمی در استان‌های شمالی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- در اعتراض به وضعیت نامطلوب محیط زیست کشور، جمعی از فعالان و علاقمندان به محیط زیست در مقابل ساختمان مركزی سازمان حفاظت محیط زیست، در پارك طبیعت پردیسان تجمع كردند.

به گزارش آفتاب ساعت یازده امروز (دوشنبه پنجم شهریورماه) حدود یكصد تن از افرادی كه خود را نمایندگان تشكل‌های زیست محیطی، وبلاگ‌نویسان محیط زیست و جمعی از حامیان محیط زیست معرفی كردند، با تجمع در برابر ساختمان مرکزی سازمان محیط زیست، پلاکاردهایی را افراشتند که حاوی نوشته‌هایی چون «رسیدن به جامعه انسانی پایدار، بدون محیط زیست سالم یك توهم است»، «سال 1400سهمیه‌بندی آب، هوا، خاك و طبیعت سالم»، «مرگ زودرس محیط زیست ایران را به ملت غیور تسلیت می‌گوییم» «سیلهای اخیر، ناشی از قطع درختان است»،‌ «تجاوز به پاركهای ملی، سهم ما از توسعه این است»، «تعریض و احداث جاده در پارك ملی گلستان، نقض آشكار اصل پنجم قانون اساسی» ، «اولین سود سد سیوند، فلامینگوهای تلف شده» ، «یوزپلنگ ایرانی جانت را بردار و برو»، «چرا سازمان حفاظت محیط زیست نامه دلسوزانه 144 تن از نخبگان محیط زیست را بی‌پاسخ گذاشت»، «زمین‌خواران در البرز مركزی ایران چه می‌كنند، پس سازمان حفاظت محیط زیست كجاست؟» «ما نگران محیط زیست كشور و سرنوشت آیندگانیم»، «سرخه حصار قربانی توسعه ناپایدار، سازمان محیط زیست چه می‌كند»، « نمی‌توان به بهانه توسعه، محیط زیست را تخریب كرد» و ... بود.

این عده همچنین اعلام كردند فعالیتهای اقتصادی و مخرب و آلوده‌سازی غیر قابل جبران محیط زیست را برای ما تعریف كنید چراكه اصل قانون 50 اساسی این فعالیتها ممنوع است.

در بخشی دیگری از مطالبات زیست محیطی تجمع‌كنندگان به این موارد اشاره شد كه: در تصمیم‌گیری برای محیط زیست كشور و در طرحهای توسعه، مراجع كارشناسی و سازمان‌های مردم نهاد را دخالت دهید.

تجمع‌ کنندگان همچنین عنوان كردند كه از سویی دیگر بر اساس ماده 60 قانون برنامه چهارم توسعه، دولت‌ها موظف به تقویت و توانمندسازی ساختارهای اجتماعی مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی هستند، نه منحل كردن آنها و پاسخ دهید در راستای پایبندی به این ماده قانونی چه اقدامی صورت گرفته است؟ 

همچنین معترضین بخش دیگری از خواسته‌های خود را این گونه عنوان كردند: «ما خواهان لغو مصوبه دولت مبنی بر آزادسازی احداث صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی در استان‌های شمالی كشور هستیم. برای ایجاد اشتغال در این استان‌ها باید از كشاورزی حمایت كنید. صرف سرمایه‌های نفتی برای اجرای پروژه‌های صنعتی و عمرانی ناپایدار را متوقف كنید و آمارهای واقعی مرگ و میر آلودگی هوا، دریاها، آبهای زیرزمینی و رودخانه‌های كشور را به مردم اعلام كنید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین